Wednesday, November 26, 2014

Wanita Ini Disiram Asid kerana Putuskan Cinta Dengan Warga Emas

Rabu, 26 November

Wanita Ini Disiram Air Keras karena Putuskan Cinta Kakek Renta
girlfromcelebesonline
Vikki Horsman
  INGGRIS - Vikki Horsman, wanita mualaf di Wolverhampton, Inggeris, disiram asid seusai kisah cintanya dengan seorang kakek berusia 80 tahun terputus.

Tragedi tersebut, diungkapkan Vikki dalam perbicaraan di Wolverhampton Crown Court. Ia mengatakan, penyerangan tersebut terjadi pada 15 April 2014.
Wanita berusia 20 tahun ini mengatakan, melihat seorang lelaki menutupi wajahnya dan menyiram asid ke wajahnya di sebuah rumah yang terletak di MacDonald Close, Tividale, West Midlands.

Vikki lantas melompat, ketika melihat wajahnya mulai berisi cairan dan lari ke dapur untuk mencuci wajahnya dengan air dingin. Akibatnya, wajah Horsman rosak.
Dalam perbicaraan itu pula, Vikki mengungkapkan hubungan cintanya dengan seorang lelaki berusia 80 tahun bernama Mohammed Rafiq. Ia sudah melakukan hubungan suami isteri dengan Rafis sejak dirinya berusia 18 tahun.

Ia mengaku mengenal Rafiq enam tahun silam. SLelaki itu   membelikannya sebuah kereta. Sayangnya, hubungan kasih itu menjadi buruk kerana lelaki itu mulai mengontrol kehidupannya.

“Ia selalu menuduh saya curang” katanya. Ia mengaku dipaksa berpindah agama kemudian mengubah namanya ke Aleena Rafiq pada November 2013.
Kerana tidak tahan atas tuduhan curang, Vikki lantas mengakhiri hubungan cinta tersebut dan membuatkan si lelaki marah besar. “Ia mengira kami masih berhubungan dan saya katakan tidak,” jelasnya.

Selain Rafiq, dua orang lainnya yang dianggap ikut andil dalam serangan itu adalah Shannon Heaps (23) dan Steven Holmes (25). Rafiq yang hadir di perbicaraan dan mendengarkan proses itu melalui alat bantu dengar, menolak pertuduhan yang dibacakan kepadanya. (girlfromcelebesonline) 

TRIBUNNEWS.COM

No comments:

Post a Comment