Wednesday, September 2, 2015

ADUN UMNO: Mukhriz perlu undur diri secara terhormat

 | September 1, 2015
Menteri Besar Kedah didakwa gagal membawa pembangunan termasuk menunaikan janji yang dibuat pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang lalu.
VIDEO INSIDE
mukhriz
PETALING JAYA: Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir dituduh Menteri Besar yang gagal kerana tidak melaksanakan janji-janjinya kepada rakyat di negeri Kedah.
Perkara itu ditegaskan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Lada, Datuk Ahmad Lebai Sudin yang dipetik menerusi rakaman video yang disiarkan di SuaraTV.

Menurut Ahmad, selama tiga tahun Mukhriz menjadi Menteri Besar, tidak ada pembaharuan dilakukan, malah, segala apa yang dikatakan kepada rakyat di Kedah pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU 13) lalu hanya sekadar janji-janji kosong.

“Tidak ada apa-apa pembangunan yang dilakukan di Kedah. Semuanya tidak dapat dilaksanakan. Kedah jumud dari segi pembangunannya.
“Malah peruntukan bagi kerajaan negeri tinggal beberapa bulan sahaja lagi. Saya difahamkan kontraktor-kontraktor yang membuat kerja- kerja di Kedah, sedang ditangguhkan pembayaran mereka. Malah, hubungannya dengan rakyat jelata sendiri tidak berlaku dengan baik.

“Cuma yang ada hanyalah `selfie- selfie’ yang dilakukannya apabila mereka turun bersama masyarakat,” katanya yang mendakwa Mukhriz hanya tahu berselfie untuk meraih populariti.

Ahmad berkata, tiada sebarang pembinaan dilakukan oleh Mukhriz termasuklah janjinya untuk membina litar lumba, lapangan terbang yang tidak menampakkan hasil sekali gus membuktikan bahawa beliau belum mampu menggalas tanggungjawab sebagai seorang menteri besar.

Katanya, beliau yakin jika tiada tindakan diambil, Barisan Nasional akan gagal mengekalkan kuasanya pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU 14) nanti.
Selain itu, beliau turut mencadangkan supaya Mukhriz mengundur diri secara terhormat.

Ini kerana, katanya, bapa Mukhriz, Tun Dr Mahathir Mohamad dan ibunya, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali serta kakaknya, Marina telah turun ke perhimpunan Bersih 4.0 untuk menentang kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

1 comment:

  1. Kami.minta TOLONG!

    agar datuk paduka Ibrahim Ali daftar perkasa sebagai party politik

    RAMAI AHLI UMNO BAKAL DI PECAT DAN KAMI PERLUKAN PLATFORM PERKASA!!!

    ReplyDelete