Tuesday, September 1, 2015

Demi belikan isteri berlian, lelaki ini tinggal di kolong jambatan

31/08/15

Demi belikan istri berlian, lelaki ini tinggal di kolong jembatan

. ©2015 Merdeka.com
 Cinta memang penuh pengorbanan. Setidaknya itu yang dilakukan oleh Xiong, lelaki asal Chongqing, China. Xiong rela menyimpan wang sewa rumah dan tinggal di kolong jambatan.

Semua itu dia lakukan agar dapat membelikan kalung emas dan cincin berlian yang diinginkan isteri Xiong.

"Tinggal di sini saya boleh menyimpan wang saya 5 yuan sehari dan saya ingin membelikan isteri saya kalung emas dan cincin berlian di toko emas di mall, seperti yang dilakukan orang kebanyakan," jelas lelaki yang dulunya tinggal di rumah yang disediakan pemerintah.

Dari laporan yang dikumpulkan Shanghaiist dari NetEase, diketahui bahawa Xiong juga mencari tambahan dengan mengumpulkan dan menjual kembali barang-barang terpakai

"Isteri saya kini berumur 60 tahun. Saya mengumpulkan tambahan dari barang terpakai. Sementara dia berternak di kampung halaman," tambahnya lagi.

Dia mengaku terinsiprasi oleh Xinjiang, sosok suami yang juga membelikan isterinya berlian dari barang terpakai. "Saya hanya ingin memberikannya hadiah dan membuktikan yang dia tidak mengahwini orang yang salah," lanjut Xiong.

Aksi romantis Xiong menjadi pembicaraan khalayak di China. Warga China memuji aksi Xiong dan mendukungnya segera mendapatkan wang untuk membeli emas dan berlian.
Merdeka.com

No comments:

Post a Comment