Tuesday, October 6, 2015

Lelaki Ini Terakam Bakar Rumah Sendiri

06/10/15

Api Semakin parah ketika pria tersebut menaruhnya di sudut dekat kotak-kotak dan kertas yang menumpuk (Foto: Daily Mail)
Api Semakin marak ketika lelaki tersebut menaruhnya di sudut dekat kotak-kotak dan kertas yang menumpuk (Foto: Daily Mail)
SHIKOKU – Lelaki Jepun yang sedang live streamed mengenai kegiatannya bermain game tanpa sengaja membakar rumah sendiri. Peristiwa itu terjadi setelah ia menjatuhkan  petik api di atas kumpulan tisu yang berisi cairan mudah terbakar.

 Lelaki tersebut terlihat panik dan menggunakan beberapa benda untuk berusaha memadamkan api. Tapi, tanpa ia sedari benda-benda tersebut justru adalah benda mudah terbakar sehingga membuat api semakin besar dan memenuhi kamar tersebut dengan asap.

Sebagaimana dilansir Daily Mail, Isnin (5/10/2015), rakaman ini diunggah pada Ahad 5 Oktober 2015 di Youtube dan telah ditonton lebih dari 3.6 juta kali. Rakaman ini menimbulkan banyak komentar, ada yang kasihan ada yang mengolok-ngolok.

Rakaman yang asli dari video ini sepanjang 12 minit, dan menunjukkan petik apinya yang baru sambil bermain Minecraft. Lalu ia terlihat cuba memasukan cairan ke dalam petik api gas tersebut yang kemudian dia lap menggunakan tisu.

Lelaki tersebut kemudian dengan tangan yang penuh dengan cairan mudah terbakar, meletakkan petik api gasnya lalu menyalakan api menggunakan mancis , namun justru menyebabkan kotak dari mancis tersebut terbakar.

Disebabkan panik, ia menjatuhkan kotak yang terbakar tersebut dan membuangnya ke kantong plastik berisi kertas dan sampah. Lalu ia menaruh plastik yang sudah terbakar tersebut ke sudut kamarnya yang berisi dengan kotak-kotak dan api semakin marak .

No comments:

Post a Comment