Wednesday, December 2, 2015

Santa Klos diburu polis kerana mencuri helikopter

01/12/15



Sinterklas diburu polisi Brasil karena mencuri helikopter

  ©2015 Merdeka.com/yorkshirepost.co.uk

Seorang lelaki berpakaian Santa klos kini diburu  Polis  Sao Paolo, Brasill kerana mencuri helikopter, setelah dibantu seorang lainnya menyekap pilot.

Russian Times melaporkan, Isnin (30/11), 'santa klos' itu awalnya mengaku hendak menyewa helikopter untuk kepentingan promosi belanja natal sebuah pusat perbelanjaan. Perusahaan rental helikopter percaya, kerana lelaki berkostum santa klos, lengkap dengan janggot putih dan baju hangatnya warna merah, memberi wang muka.

'Santa klos ' dan pilot lalu terbang dari Lapangan Terbang Campo Marte, Sao Paolo. Di tengah jalan,  Santa klos gadungan ini meminta pilot menurunkan helikopter di kawasan pedesaan luar Kota Sao Paolo. Setibanya di darat, dua lelaki terus  menyekap pilot. Ketiga pelaku melarikan Helikopter jenis Robinson 44 itu.

Kondisi pilot baik-baik saja. Setelah   lepas dari ikatan, dia membuat laporan polis  terdekat. Polis kini melacak para pelaku dan helikopter. Tidak jelas apakah helikopter itu dilarikan untuk dijual atau dipakai dengan motif lainnya.
Merdeka.com 

No comments:

Post a Comment