Tuesday, June 14, 2016

Gambar viral di surau, Acappan nafi peluk Islam

Gambar viral di surau, Acappan nafi peluk Islam
Antara foto yang viral di laman sosial semalam.
SELEPAS dikatakan sudah memeluk Islam, pelawak Acappan tampil menafikan perkara tersebut dan meminta orang ramai supaya menghentikan penyebaran berita tersebut.

Menurut Acappan, foto-foto yang viral di laman sosial sejak semalam itu adalah ketika dia menghadiri jemputan berbuka puasa pada Ahad di sebuah surau di Salak Tinggi, Petaling Jaya.
"Saya belum lagi bersedia untuk memeluk agama Islam, jika sudah bersedia saya akan beritahu kepada semua tentang itu," katanya dipetik Mstar Online.

Acappan bagaimanapun mengakui dia sedang mendalami agama Islam sejak mula berlakon lagi suka belajar tentang agama dan berkawan rapat dengan kawan-kawan beragama Islam.
Sebelum ini, Acappan atau nama sebenarnya Samynathan Rethinan dikatakan telah memeluk Islam dan menggunakan nama Shahrin Abdullah selepas beberapa foto dia berbuka puasa bersama rakannya di surau tersebar.

Rakan artis lain yang turut berada dalam gambar-gambar yang disebarkan itu adalah pelakon Isma Aliff, Ijam (Medicine) dan Iwan.
Tambah Acappan, dia dijemput oleh seorang kawan yang ingin memperkenalkannya dengan seorang ulama Islam bagi membincangkan pelbagai perkara tentang agama.

"Ini merupakan kali pertama saya ke surau atas undangan seorang rakan, katanya ingin bercakap soal agama dengan seorang maulana yang datang di surau itu semalam (Ahad).
"Tidak salah rasanya saya memenuhi undangan tersebut dan berborak-borak tentang agama," ujarnya.

No comments:

Post a Comment