Tuesday, June 14, 2016

Pemandu wanita ini terkejut gila apabila seekor ular menimpa kakinya

  13/6/16

. .
WINSLOW  
Peristiwa  mengejutkan dialami seorang wanita bernama Kelly Swisher di Arkansas, Amerika Syarikat.
Wanita itu mengalami ketakutan yang luar biasa ketika tiba-tiba seekor ular jatuh dari balik dasbod kereta  yang sedang dipandunya.

Ular sepanjang kira-kira 1.2 meter itu jatuh menimpa kakinya. Seperti dilansir laman UPI,  Kelly sedang memandu melintasi Interstate 49 kala itu. 
"Segera setelah ular itu menimpa kaki saya, saya dapat merasakannya dengan sangat," kata Kelly ketika diwawancarai KFSM-TV.
"Rasanya kasar dan bersisik. Ular itu bergerak melintasi kedua kaki saya," kata dia lagi.

"Saya tak ingat lagi apakah kedua tangan saya masih di stereng atau tidak saat itu," sambung dia lagi.
Kelly mengaku bukan orang yang fleksibel. Namun menyusul kejadian ini, gerakan tak terduga pun boleh dilakukannya. "Saya jamin, lutut saya boleh sampai ke kuping saat itu," kata dia. 

Meski demikian, Kelly masih tergolong berhasil mengatasi rasa takutnya, demi keselamatan yang lebih besar. Hal itu diungkapkan pengguna jalan lain yang menyaksikan peristiwa itu. 

"Saya tak ingat banyak apa yang terjadi setelah itu. Kepanikan melingkupi saya," kata dia lagi. 

Kelly pun lalu menelipon sambungan 911.  "Suara di hujung telepon meminta saya untuk mengulang pesan yang saya sampaikan, dan saya terus mengatakan ada ular di kereta saya," kata dia.
Kelly mengatakan, ular itu sempat menghilang dan masuk kembali ke balik dasbod keretanya.  

Sherif The Washington County mengirimkan petugas pengawal hewan, yang kemudian membongkar kompartemen di dasbod itu demi menangkap ular yang diidentifikasi sebagai jenis pemangsa tikus.
"Tuhan meletakkan tangannya atas saya. Dia melindungi saya. Dia melindungi kereta saya, itulah yang saya tahu," kata Kelly lagi.
Sumber: KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment