Tuesday, June 21, 2016

Pintu Truk Pembawa Wang Terbuka . Wang berterbangan

20/6/16

 
KOMPAS/DIDIE SW .
RHODE ISLAND   - Para kru truk pengangkut wang milik perusahaan swasta Brink berurusan dengan polis  dan juga atasan mereka kerana kehilangan wang 20.500 dollar AS  , yang mereka bawa tanpa sengaja.

Menurut mereka, pintu belakang truk   itu terbuka sendiri ketika kereta berbelok, sehingga tiga beg penuh wang jatuh ke jalan.

Laman stesyen televisyen NBC menyebutkan pernyataan Balai Polis  Providence, Rhode Island, Amerika Syarikat, yang mengutip keterangan kru truk Brink bahawa pintu belakang truk terbuka sewaktu truk itu berbelok masuk jalan utama Rumah Sakit Rhode Island, Rabu siang.

Tiga  beg wang terlontar keluar dan dua di antaranya menimpa kereta yang sedang melaju. Dua beg itu terbuka dan wang kertas isinya berhamburan terbawa angin.

kru truk itu mengaku sudah berusaha mengumpulkan wang yang beterbangan, tetapi tetap saja sebanyak 20,500 dollar AS, hilang tak tentu rimbanya.

Pengurus keselamatan Brink kini sedang memeriksa para  kru dan konstruksi truk itu untuk memastikan tak ada kelalaian atau kesengajaan.  
 Sumber:KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment