Sunday, June 5, 2016

Potongan Tubuh Manusia Ditemui dalam Perut Buaya Ini

5/6/16

Ilustrasi buaya (Foto: Reuters)
Ilustrasi buaya (Foto: Reuters)

QUEENSLAND – Polis Queensland, Australia berhasil menangkap seekor buaya sepanjang 14 kaki (setara 4 meter) pada Jumaat 3 Jun  2016. Buaya tersebut lalu disuntik mati pada Sabtu 4 Jun .

Polis  beralasan, buaya tersebut ditangkap kerana ukuran serta lokasi penemuannya cukup mencurigakan sebab pada Ahad 29 Mei 2016, seorang wanita bernama Cindy Waldron hilang setelah berenang di tengah kegelapan malam.
Kata-kata terakhir wanita berusia 46 tahun itu kepada rakannya, Leeann Mitchell, semakin menambah kecurigaan. Waldron mengatakan seekor buaya telah menggigitnya. Polis  kemudian membedah buaya tersebut dan menemui potongan tubuh manusia dalam perutnya.

“Pekerja margasatwa yakin buaya tersebut adalah target yang dicari kerana ukuran tubuh dan lokasi penemuannya,” tutur seorang juru cakap  polis  setempat, seperti dimuat ITV,  5/6/2016 .

Sebelumnya, pada Isnin 30 Mei 2016, keluarga Waldron mengunjungi pantai di mana wanita itu hilang. “Kami harus berada di sini dan menangis. Ada banyak tanda larangan berenang kerana buaya. Dia senang melakukan hal yang gila. Apa yang dia lakukan sungguh gila, tentu saja,” tutur sang ayah, Pat Waldron.

No comments:

Post a Comment