Friday, June 10, 2016

Setelah buta akibat disiram asid, wanita ini diperkosa massal. Kejamnya

10/6/16
Buta akibat disiram air keras, wanita ini diperkosa massal
Ilustrasi perkosaan 
 Seorang wanita buta di Layyah, Punjab, Pakistan, dipercayai diperkosa massal setelah diajak ke rumah seorang lelaki yang menjanjikan dia wang sumbangan.

Wanita, 35 tahun, beranak empat itu buta lantaran pernah disiram asid 15 tahun lalu. Peristiwa pemerkosaan massal itu terjadi akhir bulan lalu di rumah tetangganya.

Akhbar the Daily Mail melaporkan, Khamis (9/6), menurut polis , Muhammad Yunus dan dua temannya, Salim dan Khalid, dilaporkan mengikat wanita itu dan puterinya yang berumur 12 tahun sebelum memperkosanya.

Yunus bertemu dengan mangsa di Rumah Sakit Tehsil Kot Sultan. Ketika itu wanita  itu membawa puterinya untuk pemeriksaan kesehatan. Yunus kemudian memujuk wanita itu untuk ke rumahnya buat menerima sumbangan zakat sebesar Rp 600 ribu.

Kerana ketika itu aktiviti rumah sakit sedang istirahat solat Jumaat, dia akhirnya ke rumah Yunus dengan puterinya. Di sanalah dia diperkosa oleh tiga orang laki-laki keji itu.

Polis  mengatakan mangsa termasuk keluarga miskin dan selama ini dia menerima bantuan kewangan dari Yunus.

Keluarga korban mengatakan kepada The Express Tribune, Yunus mengancam akan memperkosa juga puteri perempuan itu jika dia mengadu pada orang lain.

Korban kehilangan penglihatannya pada 2002 ketika sepupunya menyiramkan asid kerana dia menolak lamaran pernikahannya. Sepupunya itu kemudian dipenjara enam tahun dan sudah bebas.
 
Sumber:Merdeka.com

No comments:

Post a Comment