Tuesday, June 14, 2016

Usai Bunuh Kekasih dan Ayahnya, Lelaki Ini Lompat dari Bangunan Tinggi

  13 Jun  2016
. .
OSAKA   - Seorang lelaki di Osaka, Jepun, tiba-tiba menyerang kekasihnya. Tak cuma itu, ayah dan ibu dari gadis itu pun mendapat serangan yang sama.

Pelaku menikam ketiga orang tersebut, dan dua mangsa meninggal. Ibu si gadis mengalami luka parah dan berada dalam  rawatan di rumah sakit setempat.
Setelah melakukan serangan itu, lelaki itu lari dan menaiki sebuah bangunan di Kota Izumisano, Prefektur Osaka. Dari ketinggian bangunan tersebut, lelaki tadi melompat dan mengakhiri hidupnya.

Berdasarkan keterangan polis , pelaku yang sudah berumur 52 tahun itu menerobos masuk ke dalam rumah kekasihnya pada pukul 3 pagi, Isnin (13/6/2016) waktu setempat. 
Pertama kali, pelaku menusuk kekasihnya, Miho Yamada (42), kemudian sang ayah Yoneichi Yamada (72) dan ibunya, Kazumi (66).

Berdasarkan siaran berita di Fuji TV disebutkan, meski terluka Kazumi masih mampu menelepon polis . Kazumi menelepon pada pukul 03.15.
Kazumi mengaku sempat mendengar anak perempuannya itu menjerit dari tingkati dua rumah mereka. Ketika, mengejar ke atas, mereka mendapati pelaku sedang memegang pisau.

Ketika polis  tiba di lokasi kejadian, ketiga korban sudah bergeletakan bersimbah darah.
Kazumi sempat melarikan diri keluar rumah, di mana dia ditemui tak sedarkan diri.
Ketiganya lalu dikejarkan ke RS, namun nyawa Yoneichi dan Miho tak dapat diselamatkan. "Kazumi pun saat ini masih kritikal," kata polis . 

Polis  menyebutkan, pelaku menggunakan tembok untuk memanjat naik dan masuk ke dalam rumah. Dia lalu membobol jendela di balkoki tingkat 2. 
Sekitar dua jam setelah peristiwa ini, polis  menemui mayat pelaku di kawasan parkir sebuah rumah sakit yang berjarak 1.5 kilometer dari lokasi kejadian.

Diketahui, pelaku memandu kereta sewaan menuju tempat itu, dan dipercayai mengakhiri hidup dengan melompat dari bangunan bertingkat. 
Sementara, kereta yang digunakan ditemui dengan jejak darah, terparkir sekitar 600 meter dari rumah sakit itu.

Polis  hanya mengenalpasti pelaku berasal dari Nishinomiya di Prefektur Hyogo. 
Sumber:KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment