Monday, July 25, 2016

Keluar kereta di taman safari, wanita maut diterkam harimau. Awas video ganas

25/7/16

Nekat keluar mobil di taman safari, wanita tewas diterkam harimau
Wanita mati diterkam harimau. ©2016 Merdeka.com
  Seorang wanita maut diserang seekor harimau Siberia di Taman Safari Badaling Ibu Kota Beijing, China. Wanita yang meninggal itu melanggar protokol keselamatan kerana keluar dari kereta di kawasan dihuni harimau. Insiden ini sekaligus mencederakan satu wanita lain yakni keluarga mangsa   yang meninggal.
BBC melaporkan,  24/7)/16, insiden dua hari lalu itu terjadi dalam hitungan detik. Awalnya seorang perempuan berusia ditaksir 30-an membuka pintu dari sisi pemandu, beralih menuju pintu sisi penumpang, mendadak seekor harimau segera menerkam lalu mengheretnya ke rerumputan.

Penumpang lelaki dan seorang perempuan lain berusia lebih tua bergegas keluar, berusaha menolong. Namun perempuan tua itu kemudian ikut diserang harimau lain.   Identiti lengkap para korban belum diumumkan ke media massa. Perempuan pemandu kereta   kini dirawat intensif di rumah sakit akibat luka-lukanya.

Dari laporan televisyen tempatan, dua wanita itu sempat terlibat pertengkaran. Tak tahan bertengkar, si pemandu akhirnya keluar kereta. Dari rakaman CCTV, terlihat bahawa kereta pawang harimau   datang ke TKP dalam waktu singkat, namun satu korban terlanjur dicabik-cabik hewan karnivora itu sehingga cuma dapat menyelamatkan satu korban. Penumpang laki-laki dan satu anak-anak di dalam kereta itu selamat.
Wanita di Beijing maut diterkam harimau Taman Safari (c) 2016 Xina Weibo/BBC
Pengelola Taman Safari Badaling kini menutup sementara kunjungan pelawat sepanjang akhir minggu. Mereka masih belum bersedia berkomentar mengapa sistem keselamatan pengunjung tak berjalan efektif.

Pengurusan Taman Safari Badaling menyatakan pengunjung selama ini boleh memandu sendiri keretanya untuk berkeliling taman, tapi dilarang keras keluar atau membuka jendela.

Ini insiden maut kedua kalinya dialami oleh Taman Safari Badaling. Pada 2014, seorang petugas keselamatan mati diterkam harimau.
Sumber: Youtube/ Merdeka.com

1 comment: