Friday, July 15, 2016

Tiga lelaki balas dendam kepada tukang gunting kerana potong rambut tidak seperti yang mereka mahu

15/7/16

Rekaman CCTV tunjukkan aksi balas dendam pelanggan salon yang tidak puas dengan hasil cukurnya. (Foto: Shanghaiist)
Rakaman CCTV tunjukkan aksi balas dendam pelanggan salon yang tidak puas dengan hasil cukurnya. (Foto: Shanghaiist)

SHENYANG – Gara-gara hasil potongan rambutnya gagal alias tidak jadi sesuai keinginan, tiga lelaki di China mengamuk dan melakukan aksi balas dendam kepada tukang gunting terkait. Insiden ini berlangsung pada hari pertama Lebaran, Rabu 6 Julai 2016 sekitar pukul 03.22 waktu setempat.

Melalui rakaman CCTV diketahui mereka melampiaskan kemarahannya pada salon atau tempat gunting rambut yang terletak di Shenyang, Provinsi Liaoning tersebut. Salah satunya terlihat jelas menyemburkan cat merah dan hitam ke tembok, kaca depan, dan papan nama salon.

Sementara seorang lagi melemparkan batu bata ke arah jendela salon. Orang ketiga pun ikut melakukan aksi vandalisme ke salon tersebut. Namun tidak jelas apa peranannya, kerana ia tidak ter-cover kamera CCTV setempat.
Keesokan harinya, si pemilik salon lantas terkejut menemui kedainya   habis dirosak orang. Ia pun mencari jejak pelakunya. Dari video yang sama, dia mengenali dua dari pelaku adalah pelanggannya yang tidak senang dengan hasil potongannya pada Jun lalu.

Sang pemilik salon mengaku sudah menawarkan diri untuk memperbaiki potongan mereka. Akan tetapi, keduanya menolak mempercayakan lagi tatanan rambut mereka padanya. Salah seorang dari mereka bahkan sempat melontarkan kata-kata bernada ancaman kepda si tukang cukur.

Berdasarkan lansiran Shanghaiist, Khamis (14/7/2016), kali ini warganet China merasa kesulitan untuk memutuskan pihak yang patut disalahkan dalam insiden ini. Beberapa membela si tukang cukur dengan mencemooh bahawa mungkin saja ketiga perosak itu terlalu buruk rupa untuk mencuba berbagai gaya tatanan rambut. Jadi mau dipotong seperti apa pun, hasilnya tetap saja hodoh.

Namun, banyak juga warganet yang sependapat dengan ketiga pelaku. Sebagaimana mereka juga pernah memiliki pengalaman buruk dengan tukang gunting. Menurut mereka, si tukang gunting pantas mendapatkan perlakuan semacam itu.
Sumber: Okezone.com

No comments:

Post a Comment