Friday, August 5, 2016

Hantu nakal tebarkan najis manusia dan air kencing kepada penduduk

5/8/16

Hantu di China meneror warga, tebar kotoran manusia dan air seni
Sosok hantu terakam CCTV menakutkan penghuni apartemen di Yunnan. ©2016 Merdeka.com/SCMP
  Warga apartemen di Kota Dali,  Yunnan, China, sebulan lalu ditakutkan dengan sosok putih yang menebar tahi manusia serta air seni di pintu rumah tertentu. Akhirnya polis  berhasil menangkap 'hantu' itu, yang ternyata seorang lelaki berambut panjang.
South China Morning Post melaporkan, Jumaat (5/8), pelaku menakutkan mangsannya sejak Januari lalu. Sang korban, perempuan bermarga Yang, mengaku belasan kali menemui kotoran manusia dan air seni ketika membuka pintu apartemen.

Yang akhirnya berinisiatif memasang kamera pengintai (CCTV) di luar pintu apartemennya. Hantu usil itu akhirnya tertangkap kamera awal Julai 2016. Sosok itu berupa lelaki berambut panjang yang memakai kostum putih, serta topeng hantu. Pelaku mulanya beraksi di siang hari, namun kebelakangan lebih sering datang malam-malam menebar kotoran manusia. Dalam aksi terakhirnya, pelaku menghancurkan kamera CCTV milik Yang.

Berbekal bukti bahawa seseorang memakai kostum hantu, lalu menyebar kotoran di rumahnya, Yang melaporkan kes ini kepada polis . Polis pada mulanya sukar melacak pelaku, sehingga pada 31 Julai, hantu itu dapat ditangkap.

Pelaku, disebut bermarga Wang, akhirnya mengakui perbuatannya kerana polis menemui kostum, topeng, serta botol-botol penuh urine di rumahnya.
Polis percaya Wang diupah seseorang    yang tidak suka dengan Yang. Wanita mangsa teror itu pernah mendapat surat dalam tin, isinya menuding Yang merosak rumah tangga seseorang. Pelaku ditahan 20 hari untuk pemeriksaan, sebelum nanti akan diajukan ke mahkamah atas dakwaan merosak harta benda milik orang lain.
Sumber: Merdeka.com

No comments:

Post a Comment