Tuesday, August 30, 2016

Ibu Tikam Salib ke Tubuh Puterinya untuk Usir Setan

30/8/16

Juanita (kiri) dan Geneva (kanan). (Foto: KWTV-News9)

Juanita (kiri) dan Geneva (kanan). (Foto: KWTV-News9)OKLAHOMA – Seorang ibu di Oklahama, Amerika Syarikat tega menancapkan sebuah salib ke tubuh puterinya lantaran mengira ada roh jahat yang merasukinya. Salib besar itu bahkan menembus dari kepala hingga ke dada si anak.

Polis  menemui kejadian mengerikan ini saat sedang berpatrol dari rumah ke rumah. Tanpa diduga, mereka melihat Geneva Gomez (33) sudah terkapar dalam kondisi yang menakutkan di rumahnya pada Sabtu 27 Ogos. Demikian yang diwartakan Daily Mail, Selasa (30/8/2016).

Juanita Gomez (50), ibu korban mengakui dialah yang membunuh puterinya sendiri. Sebab sehari sebelumnya, dia melihat puterinya itu bertingkah seperti orang kerasukan iblis. Jadi dia mengambil sebuah benda (medal ) dengan simbol reliji dan menyumpalkannya ke tenggorok  anaknya sampai dia menyemburkan darah. Kemudian dia menancapkan salib ke tubuh Geneva dengan maksud untuk menyucikan dosa-dosanya.
Ketika melakukan penahanan, polis  menyedari Juanita juga terluka. Dia tergores dan bengkak-bengkak di sepanjang tangan hingga ke lengannya. Di samping itu, luka-luka juga ditemui pada wajah dan leher mangsa .

Berdasarkan pengakuan Juanita di mahkamah, lebam pada wajah mangsa akibat tonjokannya. Sementara, luka gores pada kedua tangan Juanita disebabkan oleh cakaran dari puterinya ketika dia sedang mengusir roh jahat.

Dengan demikian, Juanita didakwa atas kes pembunuhan. Belum diketahui lama mana hukuman penjaranya, tetapi sudah dipastikan dia tidak akan mendapat jaminan bebas bersyarat.

No comments:

Post a Comment