Sunday, August 14, 2016

Kemalangan Pesawat , Tidak Ada yang Selamat

Sabtu, 13 Ogos 2016 
Proses evakuasi korban kecelakaan pesawt di Virginia, AS. (Foto: AP)
Proses evakuasi korban kecelakaan pesawt di Virginia, AS. (Foto: AP)

RICHMOND – Kecelakaan pesawat kecil di negara  Virgina, Amerika Syarikat (AS) mengakibatkan seluruh penumpangnya meninggal. Pesawat tersebut melanggar pepohonan yang ada di Lapangan Terbang Virginia kemudian terus terbakar.

Otoriti Virginia mengesahkan, seluruh penumpang dan kru yang berjumlah enam orang tidak ada yang selamat dalam kecelakaan yang terjadi di hujung landasan di Lapangan Terbang Shannon itu. Jasad mereka akan dibawa ke kantor ketua pemeriksaan medis di Richmond untuk diidentifikasi.

Sebagaimana dilansir Daily Mail, Sabtu (13/8/2016), polis  tidak akan mengumumkan nama-nama para korban, sampai mereka memberitahu keluarga serta kerabat mereka. Namun polis  memberi petunjuk bahawa semua korban berasal dari luar negara bagian itu.

Kecelakaan tersebut dilihat pertama kali oleh seorang penumpang keretapi yang lalu dekat lokasi kejadian. Awalnya, konduktor keretapi mengatakan telah terjadi kebakaran, sebelum akhirnya seorang penumpang keretapi lainnya mengatakan bahawa itu adalah kecelakaan pesawat.

Penyebab jatuhnya pesawat berinjin tunggal itu sedang disiasat oleh Badan Penerbangan Federal dan Dewan Keselamatan TPengangkutan Nasional.

No comments:

Post a Comment