Wednesday, August 24, 2016

Parah ! Lelaki ini tinggalkan Isterinya, kemudian mengahwini mertuanya

24/8/16
 
Hindustan Times- Surej (kiri) rela meninggalkan isteri dan bayinya demi mengahwini ibu mertuanya yang juga adalah ibu kandung isterinya.

NEW DELHI     Satu kisah dari negara  Bihar, India yang agak menyayat hati,   seakan2 membuktikan bahwa cinta itu memang  buta dan tak mempedulikan hal-hal lain.

Seorang wanita berusia 42 tahun mengahwini menantunya di Daerah Madhepura, negara   Bihar, menyebabkan puteri dan cucunya yang berusia satu tahun sangat terpukul.

Dua tahun lalu, Lalita (19) dengan gembira  mengahwini kekasihnya Suraj (22). Siapa sangka kebahagiaan Lalita hanya berlangsung singkat kerana ternyata ibu kandungnya, Asha Devi, memendam rasa kepada   menantunya yang tampan. Aduhai

Benih cinta itu berputik  ketika Asha Devi berkunjung ke kediaman Suraj dan Lalita, untuk ikut merawat Suraj yang ketika  itu sedang sakit, kerana bekerja keras sebagai buruh

Setelah Suraj sembuh dan Asha meninggalkan kediaman menantunya , namun hubungan cinta terlarang antara keduanya berlanjutan. Bahkan mereka kerap berbicara berjam-jam dengan menggunakan telepon.

Suami Asha Devi bekerja di sebuah kilang di New Delhi, sehingga memberi banyak kesempatan bagi Suraj dan Asha untuk menjalin perhubungan.
Suraj dan Asha berkahwin juga di kuil tanpa memberitahu hubungan antara keduanya kepada sami.

Kisah cinta antara menantu dan mertua ini akhirnya dibawa kepada tetua kampung. Yang anehnya, mereka merestui hubungan terlarang itu.

"Pasangan ini saling mencintai dan tak ada alasan untuk memisahkan mereka," kata dewan tetua kampung atau panchayat.

Akhirnya kedua kekasih ini berkahwin secara legal di  Purnia pada Julai lalu. Mantan suami Asha kemudian membawa Lalita pulang ke kediamannya, tetapi belum diketahui apakah Lalita dan Suraj sudah resmi bercerai.

"Ketika isteri dan  menantu saya menikah, apa gunanya meninggalkan puteri saya bersama mereka?" ujar mantan suami Asha, yakni bapa Lalita


 Reports filtering out from the house of Suraj and Asha Devi state that they are not living together as husband and wife but are desperate to return to their respective worlds. In the meantime, Lalita Kumari and Surendra Mehta have filed a case in the court at Uda Kishanganj for recovering her dowry, although some village elders are attempting to change the minds of the angry father and daughter.

No comments:

Post a Comment