Thursday, August 18, 2016

Pas tak benar parti selain PKR bertanding

Sinar Harian
Mohd Amar Nik Abdullah
KOTA BHARU - Pas tidak membenarkan parti selain Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk bertanding di Kelantan pada pilihan raya umum (PRU) akan datang, kata Naib Presidennya Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.

Mohd Amar berkata, jika benar parti pembangkang ingin mengambil semangat satu lawan satu menentang Barisan Nasional (BN) pada PRU akan datang, mereka perlulah memberi laluan kepada Pas dan PKR untuk menentang BN di negeri itu.

"Kalau kita nak ambil semangat satu lawan satu dengan BN ini, maknanya parti selain Pas dan PKR, tak boleh bertanding di Kelantan (pada PRU akan datang). 
(Jadi) jangan kacaulah," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Penutup Hari Sayyidatina Khadijah di sini, hari ini.

Beliau mengulas mengenai kemungkinan Parti Amanah Negara (Amanah), parti serpihan Pas, bertanding di Kelantan pada PRU akan datang.
Ditanya mengenai ancaman Amanah di Kelantan, beliau berkata penubuhan parti itu setakat ini masih belum memberi kesan kepada Pas terutama di Kelantan.
"Kami setakat ini boleh tidur lena lagi," katanya. – Bernama

2 comments:

  1. Tolong buktikan yang negeri Kelantan ni BAPAK ko yang punye. Kalau tak dapat buktikan, jangan lah menunjuk bangang dan tongong. Apa hak engkau melarang orang lain bertanding? Cuba kalau orang lain yang kata Pas tak boleh bertanding apa engkau orang akan kata? Bodoh nak mampos pemimpin parti Assobiyah ni. Siap la korang pru14 nanti....

    ReplyDelete
  2. Hanya pemimpin yg Bodoh Dan Bangang saja yg membuat kenyataan seperti ini,.sedarlah bahawa negeri Kelantan adalah Hak Rakyatnya bukan hak PAS pun,.Bodoh,.

    ReplyDelete