Friday, September 23, 2016

Mahathir kini setuju PM tak seharusnya jadi menteri kewangan

Malaysiakini 23/9/16

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kini setuju bahawa perdana menteri di negara ini tidak seharusnya juga memegang portfolio menteri kewangan.
Ini, katanya, adalah untuk mengelakkan berulangnya skandal kewangan seperti yang membabitkan 1MDB.

"Perdana menteri tidak sepatutnya menjadi menteri kewangan," menurut The Wall Street Journal (WSJ) yang memetik Mahathir pada syarahan di London, Rabu lalu.
"Kita perlu meletakkan halangan darupada membenarkan perdana menteri menjadi menteri kewangan," katanya, sambil mengakui beliau sendiru juga pernah memegang jawatan menteri kewangan seketika semasa pemerintahan 22 tahunnya sebagai perdana menteri.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak memegang portfolio menteri kewangan sejak September 2008.

Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat pada Julai lalu memfailkan satu siri tindakan undang-undang sivil untuk merampas aset yang didakwa dibeli dengan dana diselewengkan daripada 1MDB.
Najib menubuhkan firma pelaburan negara milik penuh kementerian kewangan itu pada tahun 2009.

Walaupun tuntutan mahkamah tidak menamakan Najib, dokumen mahkamah membuat banyak rujukan kepada individu yang dinamakan sebagai “Malaysian Official 1" yang kemudiannya disahkan sebagai Najib oleh seseorang yang mempunyai pengetahuan langsung mengenai siasatan.

Mahathir, sementara itu, berkata beliau menyokong tindakan DOJ serta siasatan di negara-negara lain seperti Switzerland yang sedag menyiasat urusan berkaitan 1MDB.

1 comment:

  1. ASS..WR.WB.SAYA pak alresky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH


    NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)


    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
    angka;GHOIB: singapura

    angka;GHOIB: hongkong

    angka;GHOIB; malaysia

    angka;GHOIB; toto magnum

    angka”GHOIB; laos…

    angka”GHOIB; macau

    angka”GHOIB; sidney

    angka”GHOIB: vietnam

    angka”GHOIB: korea

    angka”GHOIB: brunei

    angka”GHOIB: china

    angka”GHOIB: thailand

    ANGKA TOGEL JITU 2D 3D 4D 5D 6D
    0823-9177-2208
    saya pak alresky posisi sekarang di malaysia
    bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa

    ReplyDelete