Monday, September 19, 2016

Minta Tolong Disangka Berlakon, Aktor Telenovela Mati Tenggelam

18/9/16

Aktor Domingos Montagner. (Foto: Facebook)
Aktor Domingos Montagner. (Foto: Facebook)

SERGIPE – Kisah tragis dialami aktor telenovela Domingos Montagner yang maut terseret arus di Sergipe, Brazil. Sebelum tenggelam, rakannya sempat berteriak minta tolong. Namun malang, jeritan tersebut hanya dianggap sebagai sebuah lakonan dalam shooting drama yang sedang berlangsung.

Diwartakan London Evening Standard, Jumaat (16/9/2016), Domingos dan seorang aktris lainnya pergi berenang di sungai yang terletak dekat lokasi shooting setelah seharian bekerja. Aktris Camilla Pitanga yang bersamanya ketika kejadian mengatakan Domingos meninggal  akibat terseret arus deras.

Camilla sempat berteriak minta tolong akan tetapi jeritannya itu tidak segera ditanggapi penduduk tempatan yang mengira kepanikan Camilla hanyalah salah satu adegan dalam telenovela. Jasad Domingos akhirnya ditemui beberapa jam kemudian sekira 300 meter dari lokasi dia tenggelam.

Menurut keterangan pihak keselamatan Brazil, tempat Domingos dan Camilla berenang merupakan salah satu wilayah paling berbahaya di kota dan biasanya dihindari oleh penduduk tempatan.

No comments:

Post a Comment