Thursday, September 22, 2016

Punca utama orang Jepun henti main Pokemon Go

Sinar Harian
Pokemon Go
TOKYO - JEPUN. Satu kajian telah dibuat oleh sebuah Syarikat Jepun, MMD Laboratories (Data Pemasaran Mudah Alih) melibatkan seramai 2190 responden berumur antara 15 hingga 69 tahun mengenai tabiat bermain permainan ini.
Melalui kajian ini, didapati bahawa 62.3  peratus tidak pernah bermain permainan ini, 24.2 peratus masih lagi bermain permainan ini manakala 13.5 peratus sudah berhenti bermain permainan ini.

Penyebab utama ramai orang berhenti bermain permainan Pokemon Go di telefon bimbit mereka adalah kerana cepat kehabisan bateri lapor World Of Buzz.
Rata-rata pemain mengadu bahawa permainan ini cepat menghabiskan bateri telefon bimbit mereka. Penggunaan bateri tambahan ataupun ‘powerbank’ juga tidak membantu.

Antara alasan lain ialah permainan ini tidak boleh bermain di rumah, hanya pokemon yang sama sahaja muncul serta membahayakan diri sendiri apabila terlalu asyik mengejar pokemon.

Malahan ada juga pemain yang merasakan permainan ini hanyalah membuang masa mereka sahaja menyebabkan mereka beralih kepada permainan lain.
Permainan Pokemon Go yang sebelum ini mencetuskan fenomena di serata dunia apabila mendapat sambutan yang begitu galak sekali sejak diperkenalkan.

No comments:

Post a Comment