Friday, September 9, 2016

Tony Fernandes sudi jadi Presiden FAM

 | September 9, 2016
Pemilik kelab Liga Inggeris Queens Park Rangers dan CEO Kumpulan AirAsia sedia ambil alih badan induk bola sepak negara jika mendapat sokongan ahli gabungan
Tony-Fernandes_fam_600
PETALING JAYA: Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Kumpulan AirAsia sedia terajui Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) sebagai presiden sekiranya diberi peluang, lapor portal berita sukan hari ini.

Kesudian Fernandes itu dilaporkan FourFourTwo (FFT) memetik temubual tokoh korporat dengan Astro Arena di satu majlis AirAsia di Bangkok semalam.
Fernandes, pemilik kelab Liga Inggeris Queens Park Rangers (QPR), bagaimanapun perlukan sokongan ahli gabungan FAM pada kongres 2017 nanti.
“Jika saya diminta untuk ambil alih jawatan presiden, saya sedia pertimbangkan,” katanya kepada Astro Arena.

FAM sepatutnya mengadakan pemilihan pada 2018, selepas penggal jawatankuasa eksekutif 2014-2018 tamat. Namun hasrat Presiden Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah untuk meletak jawatan sebelum tempoh penggalnya berakhir menyebabkan FAM terpaksa mengadakan kongres lebih awal.

Menurut FFT, exco FAM terima perletakan jawatan Tengku Mahkota Pahang tetapi memohon baginda supaya bertahan di kerusi panas itu sehingga tahun depan.
Semua exco lain akan turut meletak jawatan untuk mendapatkan mandat baharu mentadbir badan bola sepak kebangsaan.

Sebelum respon Fernandes itu, tiada calon lain tampil menyatakan kesudian untuk menduduki jawatan itu sejak Kongres FAM diumum akan diadakan tahun depan.
Tunku Muda Johor (TMJ) Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang mencabar Tengku Abdullah untuk jawatan presiden pada pemilihan 2014 baru-baru ini berkata baginda tidak berhasrat untuk mengisi kekosongan jawatan itu.
Tunku Ismail bagaimanapun dilaporkan menyokong pencalonan Fernandes, menurut FFT.

Pembabitan Fernandes dalam QPR mungkin membantu beliau dilihat sebagai calon ideal untuk mengemudi masa depan bola sepak Malaysia dan melakukan perubahan yang perlu bagi menaik taraf standard permainan dalam negara.

3 comments:

  1. Kena ingat juga Tony Fernandes ni Ahli Perniagaan/koperat sedikit sebanyak mesti ada unsur perniagaan dlm FAM nnti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ASS..WR.WB.SAYA pak alresky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH


      NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)


      BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
      angka;GHOIB: singapura

      angka;GHOIB: hongkong

      angka;GHOIB; malaysia

      angka;GHOIB; toto magnum

      angka”GHOIB; laos…

      angka”GHOIB; macau

      angka”GHOIB; sidney

      angka”GHOIB: vietnam

      angka”GHOIB: korea

      angka”GHOIB: brunei

      angka”GHOIB: china

      angka”GHOIB: thailand

      ANGKA TOGEL JITU 2D 3D 4D 5D 6D
      0823-9177-2208
      saya pak alresky posisi sekarang di malaysia
      bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa

      Delete
  2. Kena ingat juga Tony Fernandes ni Ahli Perniagaan/koperat sedikit sebanyak mesti ada unsur perniagaan dlm FAM nnti.

    ReplyDelete