Monday, September 19, 2016

Video, Wanita Cantik Ditendang Wajahnya Kerana Pakai Seluar Pendek

Terzi memperlihatkan memar yang ia derita akibat ditendang tersangka (Foto: Uludagsozluk Galeri) 
Terzi memperlihatkan lebam yang ia derita akibat ditendang suspek (Foto:
ISTANBUL – Seorang lelaki di Istanbul, Turki ditangkap polis  akibat insiden yang mengejutkan sebab lelaki itu   terakam CCTV menendang wajah seorang perempuan cantik hanya kerana dia memakai seluar pendek.

Insiden ini sendiri terjadi pada Sabtu 17 September. Pada insiden yang terakam oleh kamera CCTV itu, para saksi   mengatakan bahwa pelaku meneriakan kalimah, “siapa yang menggunakan seluar pendek harus mati.”

Sebagaimana dikutip dari Daily Mail,  19/9/2016  akibat insiden itu, Aysegul Terzi (23) yang bekerja sebagai suster menderita lebam di bahagian wajahnya. Ia menuturkan, diperlukan tiga orang lelaki untuk menghentikan aksi gila dari suspek.

Polis  menyatakan, tersangka melakukan aksinya kerana terpicu dengan seluar pendek yang digunakan oleh mangsa. Suspek mendakwa seluar yang digunakan Terzi terlihat tidak pantas (sopan) sehingga itu membuatnya marah.

Media Dogan mewartakan, tersangka ternyata memiliki sejarah menderita gangguan psikologi. Para aktivis feminisme di Turki memandang insiden ini sebagai sebahagian peningkatan kekerasan terhadap wanita di negara tersebut.
Sumber: Youtube/Okezone 19/9/16

No comments:

Post a Comment