Wednesday, September 28, 2016

Wanita ini dipukul hingga mati kerana bagi retak telepon suaminya

28/9/16

Bikin retak ponsel suami, wanita ini dipukuli hingga tewas
 Gambar hiasan ©YouTube
Merdeka.com - Polis  China menangkap lelaki bernama Su, 28 tahun, lantaran dia memukul  isterinya hingga mati  kerana isterinya membuat retak layar telepon miliknya.

Mengutip laman People's Daily Online, akhbar the Daily Mail melaporkan, Rabu (28/9), wanita bernama Chen itu ditemukan mati dengan cedera parah di rumahnya di Kota Yinchuan, daerah otonomi Ningxia Hui.

Polismengatakan Su tidak mempunyai pekerjaan tetap dan hanya berdiam diri di rumah. Pasangan itu diketahui sempat bertengkar hebat sehari sebelum kejadian.
lelaki dua anak itu dilaporkan meninggalkan rumah pada pagi hari dan ketika kembali dia menemui layar teleponnya retak.

Su kemudian marah dan menduga isterinya sebagai pelaku kerana wanita itu kerap memprotes ketagihannya terhadap telepon.

Laporan versi lain dari Ningxia TV mengatakan Chen membanting  telepon suaminya ke lantai ketika mereka bertengkar hebat.

Pada petang hari ayah Su menemui jasad Chen dan segera melapor kepada polis . Petugas mengatakan korban beberapa kali dipukul  di bahagian kepala dengan benda tumpul. Sebuah tongkat kayu penuh darah ditemui di lokasi kejadian.

Polis  kemudian segera mengidentifikasi Chen sebagai suspek utama. Tetangga melihat Su  lari dari rumahnya menuju hutan.

Setelah gagal menemui pelaku di rumah dan hutan, polis  melancarkan pencarian besar-besaran di kota itu.

Akhirnya pada malam hari Su ditangkap di sebuah toko di Kota Yinchuan. Su mengaku dia memukul  isterinya hingga tewasm mati dengan tongkat kayu ketika korban sedang tidur.

No comments:

Post a Comment