Monday, September 19, 2016

Wanita ini Simpan Mayat Puteranya di Rumah Selama 8 Tahun

19 September 2016
 
Wikipedia Loteng.

NEW YORK  - Seorang ibu didapati menyimpan jasad puteranya yang sudah meninggal delapan tahun lalu di kediamannya di kawasan Midwood, Brooklyn, New York.

Peristiwa ini mengingatkan pada filem Psycho karya Alfred Hitchcock yang menceritakan karakter Norman Bates yang menyimpan jasad ibunya di loteng setelah membunuhnya.

Kembali kepada kes ini, jasad anak laki-laki itu ditemui ketika  sang ibu dibawa ke rumah sakit setelah jatuh tak sedarkan diri.

Ketika itulah seorang keluarga kembali ke kediamannya di Brooklyn dan menemui sisa mayat puteranya. Dia kemudian menghubungi polis  melaporkan penemuannya itu.

Harian New York Daily News melaporkan, putera wanita itu dulunya adalah seorang pemandu teksi yang meninggal dunia dalam usia 50-an kerana sebab alami.

Lelaki itu terakhir kali terlihat pada 2008 setelah dia terlibat dalam kecelakaan lalu lintas. Setelah itu keluarganya tak pernah melihat lelaki tersebut.

Sementara itu, para tetangga mengatakan, perempuan tersebut dikenal sangat tertutup dan tak pernah bertegur sapa dengan penduduk di sekitarnya.

"Dia tak pernah menyapa. Kami hanya sering melihat dia berjalan sambil membawa belanjaan," kata seorang tetangga.

"Dia selalu melihat ke bawah ketika berjalan. Memang ada sesuatu yang aneh tentang perempuan itu," tambah tetangga tersebut.

Meski menduga kematian lelaki ini adalah akibat penyebab alami, tetapi  polis  tetap meminta pasukan forensik memeriksa penyebab pasti kematian mantan pemandu teksi tersebut.
Sumber: KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment