Tuesday, October 25, 2016

Bekukan semua kelulusan syarikat konsesi lebuh raya, kata Rafizi

 FMT| October 24, 2016
Setiausaha agung PKR berkata, dana yang diperuntukkan boleh digunakan kepada sektor pendidikan dan kesihatan.
rafizi-bajet-highway-1
KUALA LUMPUR: Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli menyelar Putrajaya yang membazirkan wang kepada syarikat konsesi lebuh raya apabila sektor lain seperti pendidikan dan kesihatan menyaksikan penurunan peruntukan dalam Bajet 2017.

Beliau berkata RM3.9 bilion diperuntukkan kepada Lebuhraya Sungai Besi-Ulu Kelang (SUKE) dan Lebuhraya Lembah Klang Timur (EKVE), sambil menambah jumlah itu bersamaan dengan 12% daripada peruntukan bagi perkhidmatan dan bekalan dalam Bajet 2017.

“Saya menggesa kerajaan persekutuan membekukan semua kelulusan kepada syarikat konsesi lebuh raya dan menggunakan dana untuk rakyat.
“Oleh kerana, pembiayaan untuk pendidikan, pendidikan tinggi dan kesihatan, yang penting kepada rakyat, berkurangan dengan ketara,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.
Rafizi berkata perbelanjaan itu tidak adil kerana dana kerajaan kini bergantung kepada pinjaman, GST dan lain-lain cukai.

Ahli Parlimen Pandan itu akan menulis surat kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak; Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab bagi Unit Perancang Ekonomi (EPU) Datuk Abdul Rahman Dahlan; Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadillah Yusof dan Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Azmin Ali berhubung perkara itu.

“Saya ingin menegaskan esmua kelulusan berhubung konsesi lebuh raya perlu segera dibekukan supaya wang rakyat tidak disia-siakan.”
Dalam pada itu, Rafizi membidas Najib kerana menggesa rakyat Malaysia yang miskin menjadi pemandu Uber.

“Mungkin Najib dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor juga perlu menjadi pemandu Uber bagi menampung perbelanjaan harian mereka.
“Gaji Najib, elaun dan kos lain yang dibincangkan kerajaan boleh digunakan untuk membantu rakyat.
“Beliau boleh memandu Uber pada waktu malam jika tak buat apa-apa,” kata Rafizi.

1 comment:

  1. ASS..WR.WB.SAYA pak alresky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH


    NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)


    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
    angka;GHOIB: singapura

    angka;GHOIB: hongkong

    angka;GHOIB; malaysia

    angka;GHOIB; toto magnum

    angka”GHOIB; laos…

    angka”GHOIB; macau

    angka”GHOIB; sidney

    angka”GHOIB: vietnam

    angka”GHOIB: korea

    angka”GHOIB: brunei

    angka”GHOIB: china

    angka”GHOIB: thailand

    ANGKA TOGEL JITU 2D 3D 4D 5D 6D
    0823-9177-2208
    saya pak alresky posisi sekarang di malaysia
    bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa

    ReplyDelete