Sunday, October 23, 2016

Lelaki dipenjara 1,500 tahun kerana perkosa anak

23/10/16
Perkosa anak remajanya, bapak ini dibui 1.500 tahun
Ilustrasi Pemerkosaan
 Seorang bapak asal California, Amerika Syarikat menghadapi hukuman penjara selama 1,503 tahun lantaran tega memerkosa puterinya sendiri. Lelaki tersebut melakukan hal keji itu selama empat tahun berturut-turut.

Keputusan mahkamah dijatuhkan pada Jumaat kemarin. Hukuman yang diberikan pada lelaki 41 tahun ini diketahui sebagai yang terlama sepanjang sejarah mahkamah tinggi Fresno.

"Tindakan ini sangat berbahaya untuk masyarakat sosial. Dan dia tidak pernah menunjukkan rasa bersalah, malah menyalahkan puterinya atas tindakannya tersebut," ujar Hakim Edward Sarkisian, seperti dikutip dari The Guardian, Ahad (23/10).

Sementara itu, puteri malang tersebut mengaku ayahnya memperlakukan dia seperti sebuah properti. Hal ini diungkapkan oleh Pendakwa, Nicole Galstan, berdasarkan pengakuan remaja tersebut.

Remaja itu yang kini berusia 23 tahun   diperkosa tiga kali seminggu sejak Mei 2009 hingga Mei 2013. Dia kemudian memutuskan untuk meninggalkan ayahnya dan hidup mandiri.
"Ketika ayah melecehkan saya, saya masih sangat muda. Saya tidak punya kekuatan, tidak punya suara. Saya sangat tidak boleh buat apa-apa," ujar wanita tersebut.

Dia juga mengaku kepada hakim, ayahnya tidak pernah menunjukkan belas kasihan atas sakit dan penderitaan yang dialaminya.
"Dia menghancurkan masa remaja anaknya dan membuat puterinya merasa ini salahnya (puterinya)," lanjut Galstan.

Hal serupa pernah terjadi namun sangat bertolak belakang dengan hukuman yang dialami lelaki tersebut. Insiden terjadi di Montana, sang ayah memerkosa puterinya yang masih 12 tahun, namun dia bebas dari segala tuntutan bersalah.
 Sumber:Merdeka.com

No comments:

Post a Comment