Monday, October 31, 2016

Mayat Wanita dan Dua Anaknya Ditemui di Dalam Peti Sejuk

 31 Oktober 2016
 
 Ilustrasi

KOPENHAGEN   - Polis Denmark, pada 31/10/2016 , mengatakan telah menemui jasad seorang pelarian Syria dan dua anaknya di dalam peti sejuk di apartemen mereka.

Polis kini membuat pencarian lelaki  suami perempuan malang itu yang dipercayai kuat menjadi pelaku pembunuhan keji tersebut.

Jasad perempuan berusia 27 tahun itu ditemui bersama dua puterinya yang berusia sembilan dan tujuh tahun di apartemen mereka di kota Aabenraa, wilayah selatan Denmark.

Polis  melakukan pencarian setelah mendapatkan laporan dari keluarga yang yang selama beberapa hari tak bertemu korban dan anak-anaknya.

"Polis lalu pergi ke apartemen itu dan menemui tiga jasad di dalam peti sejuk," demikian pernyataan   polis  kota Aabenraa.

"Suami korban yang juga ayah dari kedua anak itu tak berada di apartemen dan kami kini sedang mencarinya," tambah kepolisian.

Keluarga tersebut tiba dari Syria ke Denmark pada 2015 dan telah mendapatkan status sebagai pengungsi dari pemerintah Denmark.

Tahun lalu, Denmark menerima 21,000 orang pengungsi. Namun, tahun ini gelombang pengungsi berkurang setelah Denmark memperketat pengawasan perbatasannya.
 Sumber:KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment