Monday, November 21, 2016

Anak Perempuan Ini Temui Buruan Bersembunyi di dalam Almari Pakaiannya

20/11/16


 
Carter County Sheriff's Office/Independent Race Cox, buruan yang ditemui seorang gadis kecil  sedang bersembunyi di dalam almari kamarnya.

OKLAHOMA CITY  - Polis Oklahoma, AS berhasil menangkap seorang buruan setelah seorang gadis kecil menemui lelaki itu bersembunyi di dalam almarinya.

Presley Brown (11) sedang bermain di kamar mandi kediamannya ketika dia melihat bayangan  seorang lelaki melintas melalui pantulan cermin yang dipasang di depan  almari pakaiannya.

Selain itu, banduan  bernama Race Cox itu sempat terjatuh ketika beusaha bersembunyi di balik pakaian milik Presley.

"Saya lalu berteriak dan dia mengatakan bahwa saya tak perlu takut kerana dia baru saja lari," kata Presley kepada stesyen televisyen KFOR.

Ibu kandung Presley, Monica Brown mengatakan, dia dan suaminya langsung lari ke kamar puterinya begitu mendengar Presley berteriak.

Ayah Presley, lanjut Monica, akhirnya terlibat pertengkaran dengan buruan itu. Akhirnya, poli  dipanggil tetapi lelaki berusia 26 tahun itu berhasil melarikan diri ketika petugas tiba di kediaman Presley.

"Saya melihatnya lari dan melompati pagar halaman kami," kata Presley.

"Dia boleh saja membekap mulut Presley. Tak ada yang tahu apa yang boleh saja terjadi," ujar Monica.

Keluarga Brown yang sedang menyelesaikan pembangunan rumahnya mengatakan, sebelumya para pekerja melihat seorang lelaki memasuki rumah itu.

Keluarga Brown kemudian melakukan pencarian tetapi tidak menemui lelaki yang ternyata seorang buruan itu.

Polis kemudian membuat pencarian Race Cox yang dijerat dua dakwaan kekerasan dan sudah pernah menghindari penahanan.

Polis  menemui Race Cox di pagi hari berikutnya. Ketika itu Race sedang berjalan menyusuri jalan tak jauh dari kediaman keluarga Brown. 
Sumber:KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment