Friday, November 18, 2016

Lelaki bakar diri di bank, 27 orang cedera

18/11/16

Pria bakar diri di bank Australia, 27 orang terluka
  ©2016 Merdeka.com
  Setidaknya ada sekitar 27  mangsa cedera akibat seorang lelaki membakar dirinya sendiri di sebuah pejabat cabang Commonwealth Bank of Australia, di Springvale, Melbourne. Polis  mengatakan plelaki tersebut dalam kondisi kritikal dan sudah dibawa ke rumah sakit setempat.

Beberapa orang yang ada di dalam bank yang melihat insiden tersebut mengatakan, lelaki itu menyebabkan kebakaran yang serius. Dari 27 orang yang terluka, tiga di antaranya kanak-kanak.

Dikutip dari Russia Today, Jumat (18/11), lelaki tersebut bertanggung jawab kerana telah menyebabkan kebakaran.
"Dia kini berada di bawah pengawasan Polis Victoria," ujar Jurucakap Polis Victoria, Leonie Johnson.

Seorang saksi  mengatakan, lelaki tersebut adalah seorang nasabah yang tidak puas, meski demikian hal ini masih belum boleh disahkan . Dari sumber yang ada, tak lama kemudian dia membakar dirinya sendiri.

Pasukan perubatan tiba di tempat itu pada 11.30 waktu setempat. Beberapa korban luka sudah ditangani di pusat kesihatan yang ada di bank tersebut, sementara paramedis dan anggota bomba  merawat yang lainnya.
Sementara itu, pihak bank telah mengesahkan insiden ini.

"Kami dapat mengonfirmasi telah terjadi insiden di cawangan kami yang ada di Springvale. Prioriti kami adalah keselamatan staf dan nasabah dan sebagai hasil, cawangan kami tersebut akan ditutup untuk hari ini. Meski demikian, pasukan respons kami tetap bekerja melalui situs dan kami akan bekerja sama dengan otoritasi tempatan   dan pelayanan darurat," demikian dikutip dari keterangan tertulis pihak bank.
Sumber: Merdeka.com

No comments:

Post a Comment