Friday, December 30, 2016

'Azmin, jangan bicara ekonomi jika tak cerdik'

Malaysiakini 30/12/16
Naib Pengerusi Perhubungan Umno, Datuk Mat Nadzari Ahmad Dahlan menyarakan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali supaya tidak mengeluarkan kenyataan ekonomi bagi tidak memperlihat kebodohan dalam bidang itu.

Mat Nadzari berkata, beliau selaku menteri besar Selangor seharusnya melihat jumlah Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) yang diterima secara keseluruhan, bukan dilihat pada jumlah kecil yang diterima oleh setiap rakyat sahaja.

“Orang matematik duduk diam-diam buat kira-kira tolak campur darab bahagi, jangan cakap tentang ekonomi kalau tak mahir.
“Kita bukan memperkatakan hal nilai RM600 seorang tetapi jumlah keseluruhan RM5 bilion yang bakal berada dalam pasaran.
“Takkan dia bekas pekerja kementerian kewangan dan menteri besar yang suka surplus budget tak tahu kesan rantaian daripada jumlah RM5 bilion dalam setiap pasaran?” kata Mat Nadzari lagi, memetik laporan portal BNBBC.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan Mohamed Azmin yang mempertahankan kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai BR1M adalah rasuah terbesar di Malaysia.

“Bagi saya, BR1M adalah salah satu bentuk rasuah. Ini adalah salah satu cara sogokan. Sogokan boleh dibuat dalam pelbagai bentuk.
“Kalau nak dikatakan bantuan untuk jana ekonomi, ia tidak mampu berbuat demikian. Nilai RM600 boleh habis dalam dua hari,” jelas timbalan presiden PKR itu.

Bagaimanapun, 'bos' Azmin, Presiden PKR yang juga Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tidak bersetuju BR1M sebagai rasuah.
"Apa sahaja yang diberikan kerajaan perlu disalurkan kepada rakyat, itu bukan rasuah. Ia adalah hak mereka untuk mendapatkannya," kata Wan Azizah.

Mengulas lanjut, Mat Nazari berkata, Azmin mempertahankan Mahathir tanpa memikirkan pendiriannya itu selari mahupun tidak dengan Wan Azizah.
“Beliau cuba menutup kemaluan Dr Mahathir yg kini diserang pelbagai lapisan ilmuan professional agamawan dan SPRM sendiri. Apatah lagi bila berlaku percanggahan Mahathir dan Wan Azizah.

“Apa lagi yang dia pandai? Pada saya, mana mungkin dia berkiblat kan Wan Azizah, takkan kita tak tahu sejarah bagaimana hubungan sebenar Azmin dengan Mahathir dan keluarga Tun ini terutama masa belajar di Amerika?,” soal Mat Nazari.

1 comment:

  1. ASS..WR.WB.SAYA PAK ALERSKY TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH


    NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)


    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
    angka;GHOIB: singapura

    angka;GHOIB: hongkong

    angka;GHOIB; malaysia

    angka;GHOIB; toto magnum

    angka”GHOIB; laos…

    angka”GHOIB; macau

    angka”GHOIB; sidney

    angka”GHOIB: vietnam

    angka”GHOIB: korea

    angka”GHOIB: brunei

    angka”GHOIB: china

    angka”GHOIB: thailand

    ANGKA TOGEL JITU 2D 3D 4D 5D 6D
    0823-9177-2208
    saya pak alresky posisi sekarang di malaysia
    bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak

    ReplyDelete