Friday, December 30, 2016

Banduan lari ikut tandas rosak

29/12/16

Toilet mampet jadi jalan kabur 6 narapidana di Tennessee
©2016 Merdeka.comlari
  Pihak PolisTennessee, Amerika Syarikat mengungkapkan enam tahanan lari dari penjara daerah Cocke Annex dengan cara membobol tandas rosak. Insiden ini terjadi saat Hari Natal.






Kejadian bermula pukul 01.30 waktu setempat saat keenam tahanan lari. Mereka dibantu 17 tahanan lainnya, menyerbu tandas berbahan besi tahan karat yang sudah tidak digunakan.

"Para tahanan itu melarikan diri dengan cara membongkar tandas stainless steel dan merobohkan tembok di belakangnya," kata salah satu sheriff, Armando Fontes seperti dilansir dari laman Daily Mail, Khamis (29/12).
"Rupanya baut yang menahan tandas tersebut berkarat, reput hingga mencuat keluar. Selain itu ada kerosakan juga pada tembok   kerana perbaikan paip sebelumnya," sambungnya.

Keenam tahanan tersebut antara lain David Wayne Frazier, John Mark Spier, Steven Lewis, John Shehee, Eric Klik dan Harce Allen. Keenamnya ada yang masih nenunggu perbicaraan dan ada juga yang sedang menjalani masa hukuman  .
Aksi tersebut ketahuan saat penjaga pagi melakukan operasi dan menyedari keenam tahanan tekah lari. Polis segera melakukan pencarian terhadap enam tahanan tersebut.

Polisi  kemudian berhasil menangkap lima dari enam tahanan yang lari. Namun, tahanan yang masih buron bernama Frazier adalah yang paling berbahaya. Frazier diketahui sedang tengah menunggu sidang dari kes rompakan dan kepemilikan senjata.
Sumber: Merdeka.com

No comments:

Post a Comment