Wednesday, December 28, 2016

Bos CIA akui Amerika terlibat pertumpahan darah di Syria

27/12/16


Bos CIA akui Amerika terlibat pertumpahan darah di Suriah

John Brennan. www.salon.com

 Ketua Dinas Intelijen Amerika Syarikat (CIA) John Brennan dalam wawancara dengan Radio Publik Nasional (NPR) mengakui keterlibatan mereka dalam konflik di Syria.

"Kami selalu ingin mengatakan seandainya kami boleh membuat perbedaan, dalam erti mencegah memburuknya situasi di sana (Syria)," kata Brennan, seperti dilansir Al Masdar News, Ahad (25/12).

"Tidak mungkin anda boleh mengelak secara emosional atau mental atas situasi di manaa nda terlibat," kata dia. Brennan kemudian menambahkan, dia ikut merasa bertanggung jawab atas pertumpahan darah dalam konflik Syria.

Brennan juga mengatakan kekalahan kaum pemberontak di Kota Aleppo tidak akan mengakhiri konflik di Syria.

"Pemberontakan tidak akan lenyap selama tidak ada proses politik yang jujur dalam pembentukan kekuasaan di Damaskus yang mewakili seluruh rakyat Syria," kata dia.

Akhirnya Brennan juga mengakui Amerika tidak mampu berbuat banyak untuk mempengaruhi proses peralihan kekuasaan di Syria.

"Sebagai negara besar, negara kuat, sebagai Amerika Syarikat, kami hanya punya kemampuan terbatas untuk mempengaruhi proses itu," tambahnya.

Amerika Syarikat bersama negara Barat dan negara Teluk seperti Arab Saudi, Qatar, selama ini mendukung kaum pemberontak, termasuk ISIS, buat menggulingkan pemerintahan Basyar al-Assad. 
Sumber:Merdeka.com

2 comments:

  1. yg bercakap tu bos cia... jgn kita percaya kejujurannya sgt.

    ckp dia mesti ada maksud keuntungan pd mereka. bukan kebenaran.

    blok syiah iran Russia china lawan blok US Israel adalah retorik dr dulu. mereka umpama pemain wayang mcm dalam gusti. Nampak bergaduh berdarah2 tp mereka peluk2 kt kantin lepas persembahan.

    jika pun US bantu pejuang Syria, bukan kerana ikhlas, tp ada kepentingan. ternyata mujahiden menolak mereka. malah mereka cuba mengujudkan boneka US dikalangan mujahiden tetapi juga ditolak.

    JIKA BENAR US MEMBANTU MUJAHIDEN KENAPA MUJAHIDEEN TIDAK MENANG? KENAPA US TIDAK SERANG SYRIA SEPERTIMANA MEREKA SUNGGUH2 SERANG TALIBAN DAN SADDAM DAN AKHIRNYA MENYERAHKAN IRAQ DAN AFGHAN KEPADA SYIAH UTK BERKUASA?

    US tidak berniat pun membantu mujahiden dan tidak juga bersungguh menjatuhkan bashar. jika mujahiden menang, US akan pura2 sokong dan cuba naikkan Bashar baru versi US.

    JANGAN SESEKALI UMAT ISLAM TERTIPU DGN MULUT KAFIR CIA INI DENGAN MEMBNECI MUJAHIDEN.

    JANGAN TERPEDAYA DENGAN WAYANG KUNUN MUJAHIDEN PRO US DAN BASHAR IRAN SYIAH LAH YG BETUL.

    MENENTANG US BUKAN BERMAKNA MEREKA (SYIAH) ITU ISLAM DAN BETUL. IA TAK LEBIH DPD KAFIR BERMUSUH DENGAN MUNAFIK. AKHIRNYA MEREKA BERSATU DALAM MEMUSUHI ISLAM.

    US + IRAN + SYIAH + HEZBOLLAT + ISRAEL + RUSIA + CHINA = TENTERA DAJJAL

    ReplyDelete
  2. hakikatnya US sekongkol dgn kafir bashar syiah utk membunuh umat islam Syria. merekalah yg melatih ISIS dan kemudian pura2 memerangi ISIS.

    ISIS adalah perisai menutup pembunuhan maha zalim terhadap umat islam Syria oleh kafir syiah.

    ISIS dikaitkan dgn Saudi wahabi dan takfiri oleh syiah dan ini sgt disenangi oleh US. ia menjadi lessen ampuh utk menjatuhkan Negara umat islam sunni.

    kalau ada yg masih bebal dan tebal otak syiahnya.. tolong jawab KENAPA SAMPAI HARI INI US + ISRAEL TIDAK PERNAH BERPERANG DGN NEGARA2 SYIAH IRAN DAN SYRIA?

    dendam syiah terhadap nyawa dan darah umati islam dibiarkan oleh Negara2 kafir utk mereka meraih keuntungan percuma tidak perlu memerangi umat islam. syiah sudah dan sedang melakukan itu utk mereka.

    syiah umpama pisau yang hanya perlu digerakkan oleh kuasa2 kafir utk membunuh umat islam.

    JANGAN SESEKALI MENJADI BODOH PERCAYA BAHAWA SYIAH DAN SUNNI DILAGA2KAN OLEH US.

    TANPA US PUN SYAIH MEMANG ZALIM TERHADAP ISLAM. SEJARAH MEMBUKTIKAN DPD DULU LAGI.. SEBELUM PUN UJUD US DALAM DUNIA INI.

    kenapa US tidak melaga2kan sesame mazhab lain shafie dan hambali misalnya? kerana ia hamper mustahil kerana mereka semua mempunyai akidah yg sama.

    tetapi syiah lain akidahnya dan berasaskan dendam sejarah lampau yg diputar belit. jika kafir hanya mahu mengusir atau membunuh umat islam.. syiah tidak akan puashati. mereka mahu menyiksa menghiris2 umat islam sebelum membunuhnya...

    kerana ia adalah ajaran agama dajjal mereka yg menipu menjanjikan syurga atas perbuatan kejam menyiksa umat islam.

    senjata dan kelengkapan perang yg diguna utk bunuh umat islam Syria jika digunakan utk meleburkan Israel, telah lama Israel lenyap dr mukabumi ini.

    kerana itu beristigfarlah jika masih sygkan iran bashar dan syiah. kajilah ajaran kitab2 mereka dan jgn terpedaya dgn mulut2 takiyyah yg mungkar dpd ayatolat2 mereka.

    ReplyDelete