Saturday, December 24, 2016

Demi Cinta, Lelaki Ini Nekad Terobos Lapangan Terbang Dengan Kereta(Video)

24/12/16

Aksi Ruslan terekam dalam video CCTV bandara. (Foto: Youtube)
Aksi Ruslan terekam dalam video CCTV bandara. (Foto: Youtube)

KAZAN – Seorang lelaki yang memandu kereta menerobos terminal lapangan terbang internasional Kazan, Rusia diancam dengan dua tuduhan tindak jenayah. Perbuatannya juga menyebabkan kerugian sebesar setidaknya enam juta rubel   dan mencederakan beberapa anggota  polis . 

Keterangan dari administrasi lapangan terbang internasional Kazan menyebutkan, seorang pemandu mabuk menerobos pintu terminal lapangan terbang pada Rabu, 21 Disember 2016 dan memandu berkeliling di dalam. Rakaman video menunjukkan kereta yang ringsek melanggar meja check in ke arah gerbang pemberangkatan sebelum mencapai jalur kereta api yang berada di luar terminal.

Pelaku aksi kriminal tersebut adalah seorang lelaki berusia 40 tahun bernama Ruslan Nurtdinov. Dalam keterangannya di persidangan yang dikutip Kazansky Reporter, Ruslan mengatakan telah merancangkan route yang dia ambil ketika melakukan aksinya. 

“Saya harus mencapai platform. Saya berjuang demi cinta,” Ujar Ruslan sebagaimana dikutip dari Associated Press, Sabtu (24/12/2016). Ruslan mengatakan, teman wanitanya menunggu di platform dan tindakannya merupakan caranya untuk memberi salam. 

Namun, kantor berita TASS melaporkan, polis  menemui ganja seberat 15 gram di dalam kereta Ruslan. Dia dipercayai mabuk ketika memandu  keretanya ke dalam terminal.
Sementara itu, rakaman video aksi destruktif Ruslan beredar di media sosial dan dengan cepat menjadi viral di Youtube.

No comments:

Post a Comment