Wednesday, December 28, 2016

PAS tak perlu campur urusan kerusi Amanah

 FMT| December 28, 2016
Naib presiden Amanah menegaskan, mereka tidak berniat mencuri kerusi PKR kerana ia hanya akan direalisasikan selepas mendapat persetujuan kedua-dua pihak.
mujahid-rawa-pasPETALING JAYA: Amanah menggesa PAS tidak masuk campur dalam urusan parti itu untuk bertanding di kerusi Parlimen milik PKR pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

Naib Presiden Amanah, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa berkata, mereka tidak berniat mencuri kerusi PKR sebaliknya ia hanya akan dilakukan dengan persetujuan kedua-dua pihak selepas perundingan.
“Semua isu kerusi akan dibawa dalam mesyuarat teknikal dan jika PAS ada dalam Pakatan Harapan (PH), lebih mudah untuk berunding.
“PAS bukannya ada di dalam PH dan sikap berkecualinya kami anggap hanya memberi peluang kepada Barisan Nasional (BN). Berkenaan PKR, kenapa PAS harus bimbang?” katanya kepada FMT.

Mujahid berkata demikian bagi menjawab dakwaan Naib Presiden PAS, Datuk Iskandar Samad jika Amanah menghormati sekutunya dalam PH, parti itu tidak akan sesekali “mencuri” kerusi PKR.
Kata Mujahid, PAS ketika ini perlu membuat keputusan tegas sama ada mahu bersama suara rakyat atau berterusan memberi kelebihan kepada Umno.

Sebelum ini, Pengarah Komunikasi Amanah Khalid Samad menyatakan hasrat mahu bertanding di 40 kerusi milik PKR pada PRU14.
Khalid berkata pemilikan kerusi tradisi yang dipertahankan sesama parti pembangkang tidak lagi relevan dengan senario politik hari ini

1 comment:

  1. ia hnya usaha pas utk pecahbelah amanah dn pkr...

    dlm politik tktimbul isu curi kerusi. pas ingat ini kerusi kt kantin ke blh curi2.

    semua org dn parti blh bertanding kerusi pru dgn bebas.

    pas tksedar ke umno yg nak muslihatkn pas supaya kerusi pas klntan dpt diambil. bukan curi tp perdaya. itu tektik.

    knapa xrisaukn umno nk 'curi' kerusi pas klntan?

    sibuk hal org lain... kawan srndiri rompak rumahtngga pas.

    tp rm90j tu berbaloi kot terlepas klntan

    ReplyDelete