Tuesday, December 27, 2016

Setelah Jatuh ke Laut,Dihantam pula Speed Boat. Lelaki maut

26/12/16

Pantai di Pulau Rottnest, Barat Australia. (Foto: Getty Images)
Pantai di Pulau Rottnest, Barat Australia. (Foto: Getty Images)

ROTTNEST - Seorang lelaki (37) maut setelah jatuh ke laut dan dihentam oleh speed boat yang dia naiki. Lelaki itu  sedang bersama seorang temannya memandu speed boat di laut Pulau Rottnest, Barat Australia. 

Diwartakan oleh Daily Mail, Isnin (26/12/2016) sebuah ombak besar menerjang speed boat tersebut di utara Cathedral Rocks, Isnin pagi waktu setempat dan mengakibatkan dua lelaki yang menaikinya jatuh terlempar ke laut. Nahas, salah satu korban yang diketahui berasal dari Wembley langsung terlanggar speed boat dengan kuat.

"Mereka berdua diyakini jatuh dari laut setelah speed boat mereka dihantam ombak besar," ujar Inspektor  polis  setempat, Andrew Maher.
Ia menambahkan speed boat lain yang berada lokasi beserta petugas polis  laut menggunakan kapal Rottnest Ranger langsung melakukan usaha penyelamatan pertama kepada korban. Namun, usaha tersebut sia-sia kerana korban yang terlanggar speed boat tidak mampu bertahan dan akhirnya meninggal dunia. 

Sementara itu, seorang korban lainnya dilaporkan menderita cedera serius dan dalam kondisi kritikal. Polis  kini sedang melakukan penyiasatan terkait insiden tersebut.

No comments:

Post a Comment