Monday, January 9, 2017

Kalah debat, lelaki tendang wanita pencabarnya

9/1/17

Tak terima kalah debat di kelas, mahasiswa S2 aniaya teman wanita 
©2017 Merdeka.com
 Seorang lelaki yang merupakan mahasiswa pascasarjana di Universiti Shanghai, China menyerang teman sekelas wanita setelah keduanya terlibat debat di salah satu kelas. Lelaki tersebut tersudut lantaran temannya terus mengeluarkan pendapat yang membuat dia tampak bodoh di kelas.

Tak terima dengan perlakukan itu, mahasiswa S2 ini menyerang temannya setelah kelas tamat. Perbuatan lelaki tersebut terakam video amatur dan tersebar di media sosial China.

Dilansir dari laman Shanghaiist, Isnin (9/1), dalam video terlihat lelaki itu memulai penganiayaan dengan cara memukul bahagian belakang kepala teman sekelasnya hingga dia tersungkur di lantai. Tak cukup dengan itu, dia juga menendang wanita tersebut hingga terpental.

Video ini kontan menarik perhatian netizen. Sebahagian besar meminta pihak universiti mengeluarkan lelaki tersebut dari kampusnya.
Namun, perwakilan universiti telah mengeluarkan pernyataan resmi bahwa mahasiswa wanita itu sudah di bawa ke rumah sakit dan tidak menderita luka parah.

Sementara itu, mahasiswa laki-laki itu juga dilaporkan telah mengunjungi rumah sakit dan meminta maaf secara peribadi. Selain itu, pihak universiti juga mendakwa akan menangani kes ini sesuai prosedur peraturan dan bersedia Sumber:Merdeka.com

No comments:

Post a Comment