Sunday, January 15, 2017

PKR nafi bayar ahli untuk ramaikan majlis BERSATU

14/1/17

PKR menafikan ada menghantar pekeliling mengarahkan anggotanya mengaku sebagai anggota Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) pada majlis pelancaran rasmi parti itu malam ini.

"Adalah dimaklumkan terdapat surat palsu yang diedarkan.
"Pejabat Setiausaha Agung PKR tidak pernah mengeluarkan surat itu," kata Pengarah Komunikasi PKR Fahmi Fadzli.

Surat palsu itu yang dikeluarkan dengan menggunakan kepala surat PKR, menggesa anggota parti menghadiri majlis pelancaran rasmi BERSATU di Stadium Malawati Shah Alam malam ini.

Ia juga meminta PKR di Selangor menghantar sekurang-kurangnya dua buah bas yang membawa anggota parti itu dengan janji bayaran RM100 setiap orang.
"Jangan sesekali mengaku ahli PKR bila berada dalam stadium. Dan jangan sesekali kutuk (Tun) Mahathir (Mohamad). Mengaku ahli PPBM jika ditanya oleh pihak media," surat tersebut dipetik.
Kandungan surat itu juga meminta anggota-anggota PKR memakai baju merah iaitu warna rasmi BERSATU, selain menyimpan resit untuk tujuan bayaran kepada ADUN masing-masing.

Surat itu dikeluarkan atas nama Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail, yang dieja secara salah sebagai "Saifuddin Nasutton Ismail".

BERSATU, sebuah parti serpihan Umno yang diasaskan Tun Dr Mahathir Mohamad, akan dilancarkan secara rasmi di Shah Alam malam ini.
Malaysiakini

No comments:

Post a Comment