Wednesday, January 11, 2017

PPBM ditawar RM200,000 jika buktikan ahli Umno sertainya

FMT| January 11, 2017
Shaik Hussein meminta PPBM menderma RM200 kepada masjid jika ia gagal memberikan butiran 200 bekas ahli Umno yang lompat parti.
hussein-pbbmPETALING JAYA: Ketua Umno Bahagian Bagan Pulau Pinang menawarkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) RM200,000, jika ia mengemukakan nama dan nombor kad pengenalan bekas ahli partinya yang didakwa beralih arah.

Shaik Hussein Mydin berkata, beliau dengan senang hati akan mengeluarkan wang untuk membuktikan PPBM berbohong apabila mendakwa hampir 200 orang ahli Umno dari Kampung Tok Sani – kampung di bawah bahagian Bagan – keluar parti dan menyertai parti baru itu.
“Sehingga hari ini PPBM Pulau Pinang masih belum mendedahkan butiran ahli,” katanya kepada FMT.

“Malah, gimik dilakukan penyelaras PPBM Bagan Shaharudin Saad, yang berkata beliau juga boleh menunjukkan borang dan rumah bekas ahli Umno Tok Sani, tidak sedar, membuktikan beliau hanya cuba memesongkan perhatian daripada ketidakupayaan berbuat demikian.

“Oleh itu, saya menawarkan RM200,000 sebagai pertukaran nama dan nombor kad pengenalan mereka yang didakwa meninggalkan Umno. Jika tidak boleh, saya hanya meminta mereka menderma RM200 kepada sebuah masjid di Bagan.”

Penduduk Kampung Tok Sani, yang diwakili Ahmad Shamsuddin – mendakwa beliau menjadi ahli Umno selama hampir 50 tahun – dilaporkan menyerahkan borang keahlian PPBM pada majlis di kampung tersebut pada Ahad.
Shaik Hussein mengulangi kebanyakan bekas ahli Umno yang dikatakan bukan dari kampung itu, berdasarkan pemerhatian 2 ahli Umno Bahagian Bagan yang turut hadir pada majlis itu.

Beliau juga melahirkan keyakinan PPBM Pulau Pinang tidak akan dapat membuktikan dakwaan mereka, dan hanya cuba menipu orang ramai serta pengerusi parti Tun Dr Mahathir Mohamad.
“Mereka perlu meyakinkan Dr Mahathir yang mereka bekerja keras dan perlu dibayar untuk itu.

“Ini adalah modus operandi mereka sejak mereka berada dalam Umno, yang sudah tentu, membawa kepada penggantungan dan pemecatan.
“Bagaimanapun, tawaran saya hanya sah selama 7 hari bermula hari ini.
“Jika gagal, saya nasihati mereka tutup kedai dan beritahu bos mereka, Dr Mahathir, orang ramai tidak bodoh untuk terpedaya dengan helah mereka.”

1 comment:

  1. Awalnya aku tidak percaya saya selama alam ghaib aku meencoba bergabung bersama EYANG WORO MANGGOLO alhamdulillah saya bisa merubah nasib saya membahagiakan keluarga saya berkat angka togal EYANG WORO MANGGOLO bagi anda yang kesulitan dari keuangan bergabunglah bersama kami yakin dan percaya anda bisa merubah merubah nasib anda berkat angka togel eyang bergabunglah hubungi nomor Eyang woro manggolo di 0823-9177-2208

    ReplyDelete