Monday, January 16, 2017

Restoran Ini Dituduh Sajikan Kaki Manusia Kepada Pelanggannya

16/1/17

Restoran di Italia dituduh menyajikan kaki manusia sebagai hidangan cakar beruang (ki) kepada pelanggaran. (Foto: CEN/Express)
Restoran di Itali  dituduh menyajikan kaki manusia sebagai hidangan cakar beruang (ki) kepada pelanggan. (Foto: CEN/Express)

PADUA - Sebuah restoran China di Padua, Itali  dituduh telah menyajikan hidangan dari bahagian tubuh manusia setelah salah seorang pelayannya mengunduh foto sebuah mangkuk berisi kaki manusia. Foto tersebut dipercayai diambil dari dapur restoran setelah seorang pelanggan memesan hidangan cakar beruang.

Foto yang diunggah pelayan yang tidak disebutkan namanya itu, dilihat oleh salah seorang pelanggan rutin restoran tersebut. Dia kemudian melaporkan penemuan tersebut kepada polis  yang kemudian datang untuk melakukan penyiasatan.

Diwartakan Express, Ahad (15/1/2017), pihak berwenang dilaporkan tidak menemui sisa-sisa daging beruang di dapur restoran. Mereka hanya menemui kaki kodok dan daging kepiting yang telah disimpan melewati tarikh luput.

Selain bahan makanan kadaluwarsa, ditemui juga sisa-sisa lemak di peti sejuk,  lantai dan oven restoran. Polis akan berkonsultasi kepada ahli patologi forensik yang mengatakan foto yang diunggah merupakan foto kaki manusia dan akan terus melacak dari mana foto tersebut berasal.
Tidak diketahui bagaimana kelanjutan dari penyiasatan poli  atau apakah restoran itu masih tetap diizinkan untuk buka atau telah ditutup.
Sumber: Okezone

No comments:

Post a Comment