Monday, January 16, 2017

VIDEO : Ajaib! Seorang Lelaki Selamat Setelah Lompat di Depan Keretapi

16/1/17

Foto: YouTube
Foto: YouTube

PHETCHABURI – Seorang lelaki secara ajaib selamat tanpa luka setelah mencuba bunuh diri dengan melompat di depan keretapi yang melintas. Insiden itu terakam oleh kamera pengawas stesyen Phetchaburi, Thailand   selatan.

Dalam video tersebut terlihat seorang lelaki mengenakan baju berwarna hijau melompat ke rel kedua stesyen beberapa detik sebelum kereta melintas. Aksinya
anehnya, meski sepatutnya meninggal mengenaskan, lelaki itu terlihat melompat dari rel dan melarikan diri. Demikian dilaporkan Mirror, Isnin (16/1/2017).

Lelaki itu akhirnya ditemui oleh polis  di jalan dekat stesyen dan dikenal pasti sebagai Wirachai Nisairam. Lelaki berusia 23 tahun itu kemudian dibawa ke Rumah Sakit Phra Jorm Klao, namun pemeriksaan menunjukkan tidak ada luka yang dia alami. Meski begitu, rumah sakit mendiagnosa Wirachai menderita depresi.

 
Dari interogasi yang dilakukan polis , diketahui Wirachai merasa tidak bahagia kerana belum dapat menemukan pekerjaan. Tidak jelas apakah lelaki  itu akan dijatuhkan dakwaan kerana aksinya atau tidak.
 video: YouTube/Breaking News/ Okezone

No comments:

Post a Comment