Thursday, January 5, 2017

Video. Lelaki dengan nama paling susah disebut di dunia

5/1/17

Pria dengan nama tersulit di dunia. (Foto: Youtube)
 (Foto: Youtube)

KONGO – Orang-orang yang aktif berselancar di media sosial pasti sudah pernah mendengar nama lelaki Kongo yang sorang ini. Uvuvwevwevwe Onyetenvewve Ugwemubwem Ossas. Ya, 38 huruf yang membentuk empat kata itu adalah nama untuk satu orang saja. 

Gara-gara rakaman penyebutan namanya yang terbilang susah itu beredar luas di dunia maya, Ossas pun menjadi terkenal. Dalam video yang diunggah pertama kali pada November tahun lalu, lelaki asal Afrika itu sampai kesal ketika disuruh mengulang namanya sampai tiga kali. Terakhir, juru kamera acara komedi di Kongo itu yang memutuskan untuk menyerah.

Meski begitu, tahukah anda yang lelaki yang diduga memiliki nama tersulit di dunia ini juga punya anak dan isteri yang namanya tak kalah bikin lidah terbelit. Dari Facebook Uvuvwevwevwe Onyetenvewve Ugwemubwem Ossas, lelaki itu pernah mengunggah ucapan selamat ulang tahun untuk putranya yang berumur tiga tahun. 

“Selamat ulang tahun yang ketiga, putraku, Jholeasuna Lapuslamarekanaujbck Ugwemubwem Osassla,” terangnya diiringi foto kek ulangtahun dan wajah putranya yang sedang tertidur lelap. Foto itu diunggah Ossas pada 18 Disember 2016. 

Sekarang, akaun Facebook Ossas yang asli sukar dicari. Pasalnya, nama itu sudah digunakan oleh ratusan pengguna medsos milik Mark Zuckenberg tersebut. Baik yang belakangnya Osas (dengan satu ‘s’) maupun yang Ossas (dengan dua ‘ss’ di tengah). 

Ia juga pernah mengungkap nama isterinya, Jurrianmetallamoena Kutubunauuroona Onyenrarraugewemwem Osasla. “Itu nama yang mudah,” katanya. 
Sumber: Okezone/ Youtube

No comments:

Post a Comment