Saturday, January 28, 2017

VIDEO: Ngeri! Aksi Penyelamatan Wanita Terperangkap Dalam Kereta yang Hanyut

27/1/17

Aksi Penyelamatan Perempuan Terjebak dalam Mobil yang Hanyut di AS. (Foto: Viral Video)
  (Foto: Viral Video)

LOUISIANA - Sebuah aksi penyelamatan luar biasa terakam dalam sebuah video dan menyentuh hati ramai orang yang menontonnya. Video tersebut memperlihatkan aksi heroik sekelompok orang berusaha menyelamatkan nyawa perempuan terperangkap dalam kereta yang terseret arus banjir di Louisiana, Amerika Syarikat.

Sebagaimana dilansir dari Viral Video, Jumaat (27/1/2017), video memperlihatkan separuh badan kereta sedan merah tenggelam di air banjir. Sementara itu, tiga orang lelaki yang berada di atas kapal berusaha menarik kereta tersebut agar kembali ke permukaan.

Salah satu lelaki kemudian mencuba memecahkan kaca jendela kereta dengan dayung untuk mengeluarkan sang penumpang. Namun, usaha tersebut berakhir sia-sia.

Tak kunjung berhasil, lelaki yang mengenakan baju hujan hitam yang sebelumnya mencuba memecahkan kaca memutuskan untuk menceburkan diri ke arus banjir. Beruntung, kereta tersebut merupakan kereta jenis convertible soft top, yang bumbungnya tidak terbuat dari besi.

Si lelaki kemudian merobek bumbung kereta dan menarik keluar perempuan yang ada di dalamnya. Terlihat sempat kesukaran akhirnya si perempuan berhasil diselamatkan. Namun nahas, ia dan penyelamatnya kemudian terseret arus banjir.

Bersamaan dengan hal itu, seorang lelaki melemparkan jaket pelampung dari atas kapal. Secara mengejutkan, tiba-tiba si lelaki penyelamat mengeluarkan seekor anjing putih dari dalam air. Anjing tersebut  adalah anjing peliharaan si perempuan yang juga berhasil diselamatkan.


Masih belum jelas apakah si perempuan dan penyelamatnya berhasil kembali naik ke kapal atau tidak. Kerana video telah terlebih dulu berakhir. Namun, terlihat kapal lainnya dari arah depan dan melaju menuju kedua orang tersebut.
Video tersebut telah ditonton lebih dari 4 juta kali. Sebahagian besar netizen memuji tindakan berani si lelaki tersebut.

"Lelaki itu benar-benar pahlawan sebenarnya," ujar salah satu netizen bernama Alain Bruno. (rav)
Sumber: YouTube/Josh Meeks

No comments:

Post a Comment