Sunday, February 12, 2017

Annuar: Saya orang 'gagal', dah 'dicah keting'

12/2/17

Dengan hanya menerima satu pencalonan, Tan Sri Annuar Musa mengakui beliau bukan calon yang layak mencabar sesiapa dalam pemilihan jawatan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

“Saya dikira ada dua undi saja, saya pula tiada negeri di bawah perintah saya, tidak memiliki pasukan, tiada sebarang jawatan dalam mana-mana badan gabungan FAM.
“Saya juga tiada sumber untuk 'menukar impian kepada realiti'. Saya juga orang ‘gagal’, saya juga orang yang sudah di “cah keting” (disabotaj) sebelum wisel ditiupkan dan sudah direhatkan luar padang.

“Kalau saya sudah ada 14 daripada 20 badan gabungan yang memeterai ikrar mungkinlah saya boleh dianggap mencabar.
"Tapi setakat ini cuma Mat Terre (penyokong Kelantan) yang ke depan macam menyokong saya, itu pun kita tidak tahu apa jadi pada beliau,” katanya dalam kiriman di Facebook semalam.

Penasihat Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) itu turut berkata, beliau berharap pihak berkenaan tidak terlalu risau mengenai pencalonannya untuk merebut kerusi panas itu.

"Jadi usah dirisau kedudukan saya sebagai calon presiden FAM. Anggap ia pelengkap kepada proses demokrasi dalam FAM. Dengan satu pencalonan saja sudah pasti saya bukan calon yg layak mencabar sesiapa," ujarnya.
Semalam, pemilik Johor Darul Ta’zim (JDT), Tunku Ismail Sultan Ibrahim meramalkan Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin atau proksinya bakal memenangi perebutan jawatan Presiden FAM yang akan diadakan pada 25 Mac ini.

Selain Annuar, Tunku Ismail dan Khairy, turut mendapat pencalonan adalah Pengerusi Jawatankuasa Integriti FAM, Tan Sri Aseh Che Mat.

No comments:

Post a Comment