Tuesday, February 21, 2017

Artis diculik dan diperkosa di dalam kereta

21/2/17

 
 kochi india. ©the Star
 Polis India mengatakan seorang artis terkenal di Negara  Kerala, selatan India, diculik dan diperkosa sekelompok lelaki di dalam kereta.

Dalam pernyatannya kepada polis , artis itu mengatakan dia diculik beberapa lelaki yang kemudian membawanya dengan sebuah kereta dan berkeliling selama dua jam pada Jumaat malam lalu. Di dalam kereta itu dia diancam dan diperkosa.

"kereta yang dipandu dartis itu dilanggar dengan sengaja dari belakang oleh sebuah  van," ujar jurucakap  polis  P.S Rajasekharan kepada Yayasan Thomson Reuters, seperti dilansir the Star, Selasa (21/2).

"Para lelaki itu kemudian masuk ke dalam keretanya dan membawanya pergi. Dia lalu diturunkan di pinggiran Kochi setelah berkeliling selama dua jam," kata keterangan polis .

Artis itu lalu mengatakan selama di dalam kereta para lelaki itu mengambil fotonya dan merakam video kelakuan bejat mereka kemudian mengancam akan memerasnya.

Polis  Kerala kemarin telah menangkap dua lelaki, termasuk pemandu si artis yang menurut penyiasat termasuk komplotan dengan para pemerkosa itu.

Polis  menuturkan pelaku utama pemerkosaan itu adalah mantan pemandu si artis dan kini masih buruan. Menurut polis  setidaknya ada tujuh lelaki terlibat dalam pemerkosaan itu.

Kejadian ini kembali membuat marah para pegiat hak asasi di India. Mereka mengatakan keadilan masih tidak berpihak pada mangsa kekerasan seksual.
Sumber:Merdeka.com 

1 comment:

  1. http://idahsalam.blogspot.co.id/2017/02/kes-jong-nam-jurukamera-stesen-tv-korea.html?m=1

    ReplyDelete