Thursday, February 2, 2017

'Ayah Melahirkanku di Belakang Kereta Ambulans'

2/2/17

Marc Hadden Memeluk dan Mencium Putri Sulungnya, Grace. (Foto: Mirror)
Marc Hadden Memeluk dan Mencium Puteri Sulungnya, Grace. (Foto: Mirror)

CAROLINA - Beruntung, itulah kata yang tepat menggambarkan nasib seorang gadis kecil dengan keluarga yang begitu mencintainya. Kisah seorang anak perempuan berusia lima tahun bernama Grace ini berhasil menyentuh hati banyak orang dan membuat mereka menghulurkan tangan.

Melansir Mirror, Khamis (2/2/2017) Grace mendapatkan keluarga yang sempurna setelah seorang petugas pemadam kebakaran, Marc Hadden, mengadopsinya.
 
Semua bermula pada 2011. Marc yang kala itu sedang bertugas menerima panggilan darurat dari seorang perempuan yang akan melahirkan bayinya. Ibu yang tidak disebutkan namanya tersebut tidak pergi ke doktor kerana tak memiliki biaya dan memutuskan menelefon petugas bomba untuk membantu persalinannya.

Marc kemudian menjalankan tugasnya dengan baik dan berhasil membantu si ibu melahirkan bayi perempuannya dengan selamat. Marc merasa jatuh cinta pada pandangan pertama pada si malaikat kecil dan kemudian memutuskan untuk mengadopsi sang bayi menjadi anaknya, mengingat ibu kandung si bayi mengaku tidak mampu merawatnya.

Saat itu, Marc telah menikah dan memiliki dua anak lelaki. Bayi perempuan tersebut resmi menjadi anak ketiga Marc dan isterinya, Beth hanya dua hari pasca-dilahirkan. Beth mengaku, sempat terkejut ketika suaminya memutuskan untuk mengadopsi seorang bayi, tapi ia langsung setuju dengan keinginan suaminya tersebut.

"Ia menelefonku saat itu dan mengatakan ia berhasil membantu persalinan meskipun ia bukan seorang doktor. Ia berhasil memberi bayi itu hidup," ujar Beth.
Bayi perempuan tersebut kemudian diberi nama Grace. Ia kini menjadi puteri kesayangan Marc.

"Ia (Grace) kini menjadi sahabatku. Kami berbagi ikatan yang luar biasa. Grace tahu ia dilahirkan dengan cara yang luar biasa. Jika kau bertanya padanya bagaimana ia dilahirkan, ia akan menjawab 'Ayah melahirkanku di belakang kereta ambulans'. Sesungguhnya aku tak ingin ia mengetahui bahwa ia bukan puteri kandungku ketika dewasa nanti," kata Marc.

Marc dan Beth mengaku, mereka ingin membangun keluarga besar dengan banyak anak. Sementara itu, kedua putera kandung Marc, Will dan Parker menerima dan mencintai Grace seperti adik kandung mereka sendiri.

Marc Hadden Berasama Isteri dan Anaknya. (Foto: Mirror)
"Aku tak pernah berfikir Grace adalah anak angkat . Bagiku ia adalah sebahagian dari kami dan kami menyayanginya. Aku tak dapat menjelaskan ini dengan kata-kata, tapi kami sangat bersyukur dengan kehadiran Grace," tambah Beth.

Masyarakat yang mendengar kisah haru tersebut kemudian beramai-ramai menyumbangkan sejumlah wang kepada keluarga Marc guna membangun kamar untuk Grace. Selain itu, rakan seprofesi Marc juga membantu membangun kamar keempat tersebut di rumahnya.

"Aku tidak tahu apa yang sudah kulakukan, yang kutahu keluargaku sangat diberkati kerana memiliki teman dan orang-orang yang mau berkorban hingga seperti ini," tutup Marc terharu. (rav)
Sumber:Okezone 

No comments:

Post a Comment