Friday, February 3, 2017

Ganjil, wanita ini melahirkan anak katak

3/2/17

 
  ©Daily Mail
 Precious Nyathi, wanita asal Desa Gokwe, Zimbabwe melahirkan anak menyerupai katak. Usia kehamilannya baru delapan bulan ketika dia melahirkan bayi aneh itu.

Suaminya, Nomore, 39 tahun, terkejut bercampur heran ketika isterinya yang berusia 36 tahun melahirkan makhluk aneh yang mirip katak, seperti dilansir akhbar the Daily Mail, Khamis (2/2).

Bayi yang dilahirkan Nyathi kemudian meninggal dan dia bersama suaminya membawa jasad bayi itu ke desa untuk meminta petunjuk dari para tetua.

"Saya cepat-cepat ke rumah dan terkejut melihat seekor katak yang dilahirkan isteri saya. Di rumah sakit  doktor mengesahkan isteri saya sudah melahirkan tapi mereka juga terkejut" ujar Nomore.
bayi katak di zimbabwe Daily Mail

Ketika tiba di desa, para tetua lalu menyuruh pasangan itu membakar jasad bayi mereka yang menyerupai katak itu.

Menurut portal berita tempatan The Herald, bayi itu lahir di Rumah Sakit Daerah Gokwe dan sempat mendapat  rawatan.

"Saya berharap melahirkan bayi tapi yang saya dapat malah ini. Ini pengalaman menyeramkan yang akan menghantui selama hidup saya," kata Nyathi kepada wartawan.

Sejauh ini belum ada keterangan perubatan tentang kelahiran yang janggal itu. Kepada Desa Njelele mengatakan pihak rumah sakit tidak boleh menjelaskan apa yang telah terjadi.
 Sumber:Merdeka.com

No comments:

Post a Comment