Saturday, February 11, 2017

VIDEO: NEKAT!! Lelaki Ini Berenang Mendekati Lahar Panas untuk Selfie

11/2/17

Foto ketika sang pria berusaha dekati aliran lahar (Foto: Storyful)
Foto ketika lelaki berusaha dekati aliran lahar (lava) (Foto: Storyful)

HONOLULU – Aksi pemberani kerap menjadi pilihan orang agar cepat menjadi viral di internet. Tampaknya ini yang difikirkan oleh lelaki di Hawaii yang nekat berenang   dekat aliran lahar.

Aksi nekat tersebut diabadikan oleh fotografer asal Hawaii, Kawika Singson. Ketika  merakam aliran lahar dari Gunung berapi Kilauea, ia melihat seorang lelaki sedang berenang di ombak. Sambil memegang tongkat eksis (tongsis) untuk membantunya selfie, lelaki itu terus mendekati aliran lahar.

Video itu kemudian menjadi viral dan menjadi pembicaraan para follower akaun Singson. “Aksi itu sangatlah berbahaya, tapi kita memang tinggal di pulau volkano semenjak kita kecil. Jika anda melihat foto dan video saya maka anda akan tahu saya tidak asing dengan lahar,” ujar Singson, sebagaimana dikutip dari Huffington Post, Jumaat (10/2/2017).

Singson menegaskan, agar orang-orang tidak meniru aksi lelaki yang terakam dalam videonya tersebut. Sebelum mengunggah video itu, nama Singson pernah tenar pada Ogos 2016 usai mereka lahar yang mengalir dari Gunung Kilauea menuju lautan di dekat pantai Big Island.
Video: Youtube Kawika Singson

No comments:

Post a Comment