Sunday, February 5, 2017

VIDEO Tragis! Anak kecil buang air di tengah jalan, mati dilanggar bas

5/2/17

Seorang Anak Perempuan Tertabrak Truk Saat Buang Air Kecil di Tengah Jalan. (Foto: Asia Wire/Daily Mail)
. (Foto: Asia Wire/Daily Mail)

GANZHOU -   Setiap  orangtua patut bertanggungjawab untuk menjaga anak-anaknya, kerana bahaya boleh datang   bila-bila saja dan di mana saja. Sedikit saja kelalaian boleh berakhir kecelakaan. Satu insiden tragis dan mengerikan akibat ketidak hati-hatian orangtua terjadi di Ganzhou, China.

Sebagaimana diwartakan Daily Mail, Ahad (5/2/2017), seorang kanak-kanak perempuan berusia enam tahun terlepas dari pengawasan orangtuanya ketika berada   dekat jalan raya. Akibatnya, si anak maut menyedihkan kerana dilanggar bus.

Gadis kecil malang tersebut diketahui sedang buang air kecil tepat di tengah jalan. Kala itu kondisi jalan memang tengah sepi dengan hanya terdapat dua kereta melintas dan beberapa orang berjalan di trotoar. Entah sedar atau tidak, tapi mereka yang berlalu lalang tak ada yang berusaha membawa si anak pergi dari tengah jalan dan membiarkannya.

Malang, ketika anak tersebut masih berjongkok, sebuah minibus melaju dari arah belakangnya. Sang pemandu yang tak menyedari keberadaan si anak tak sengaja melanggarnya hingga mati.

Insiden mengerikan itu terakam dalam sebuah video dan menjadi viral di China. Beredarnya video tersebut memancing kemarahan warga China. Sebahagian besar dari mereka kecewa dengan sikap orangtua si anak yang tidak mengawasi dan dianggap kurang mampu menjaga anaknya dengan baik.
"Orangtualah yang harus bertanggung jawab sepenuhnya atas kejadian ini," tulis netizen lain.

"Ini menyedihkan! Gadis kecil pasti mengalami begitu banyak rasa sakit," tulis salah satu netizen.
Video dramatis itu telah ditonton lebih dari 17 juta kali dan diunggah dengan tujuan sebagai pengingat bagi para orangtua untuk senantiasa menjaga buah hati mereka dengan baik. 

2 comments:

  1. Artikel berkaiatan

    Izinkan Saya Berzina dengan Anak Pak Cik? BACA SINI

    Isteri DInoda Lelaki Lain.. BACA SINI

    Tonton dan Download Movie: KLIK SINI

    ReplyDelete