Thursday, April 27, 2017

Gadis Hilang Ditemui Telah Busuk di Bawah Tempat Tidur Jirannya

 27/04/2017
Seorang gadis cilik di India dinyatakan hilang, tetapi empat hari kemudian polis  menemui mayatnya di bawah tempat tidur tetangganya, setelah tetangga yang lain mencium bau busuk dari rumah itu.(Asia Press/Jagadeesh )
 
NEW DELHI  – Seorang gadis cilik di India yang hilang minggu lalu ditemukan membusuk di bawah tempat tidur tetangganya, yang juga ikut mencari gadis itu.

Media Inggeris, Daily Mirror, Rabu (27/4/2017), polis  yakin gadis berusia enam tahun itu diperkosa terlebih dahulu sebelum dibunuh, tak lama setelah menghilang, Khamis (20/4/2017).

Mayat gadis bernama Harshitha ditemui di dalam peti yang disembunyikan di bawah tempat tidur seorang lelaki tetangganya, yang juga ikut membantu mencari gadis malang itu.

Harshitha menghilang dari rumahnya di Bengaluru, Karnataka, India selatan, dan ayahnya segera melakukan pencarian, serta juga  membuat laporan polis.
Lelaki tetangganya, Anil (30), menawarkan diri kepada keluarga gadis cilik itu untuk ikut mencarinya pada Khamis itu.

Harshitha adalah anak tunggal dari pasangan Shiv Kumar (32) dan isterinya Saraswathi Kumar (25).
Shiv Kumar, seorang buruh harian, mengatakan,"Ia (Harshitha) sedang bermain di luar rumahnya sekitar pukul 18.00 ketika ia kemudian menghilang.”

“Isteri saya dan saya berada di dalam rumah,” kata Shiv.
“Hujan pun mulai turun dan elektrik padam sehingga kami keluar untuk menjemputnya, tetapi kami tidak menemukannya. Tak seorang pun yang (mengaku) melihatnya,” kata Shiv Kumar.
Setelah itu keluarga melakukan pencarian secara besar-besaran terhadap Harshitha.

Shiv mengatakan tetangganya Anil, ayah dari dua anak berusia enam dan tiga tahun, telah menjadi sahabat karib sejak menjadi tetangganya delapan tahun lalu.
Menurut Shiv, isteri Anil dan dua anaknya sedang tidak berada di rumah, pergi mengunjungi keluarganya, pada saat Harshitha menghilang.

Shiv mengatakan, Anil tampak tergoncang dan gelisah memikirkan keselamatan Harshita sehingga akhirnya menawarkan bantuan untuk ikut mencari.
"Dia berpura-pura tidak tahu apa-apa tentang puteriku," kata Shiv sambil menambahkan, “Dia bahkan keluar dan ikut membantu kami mencari."

Setelah 24 jam pencarian, Shiv secara resmi melaporkan kehilangan puterinya kepada pos polis  terdekat di Giri Nagar.
Empat hari kemudian, Isnin (24/4/2017), warga tempatan melaporkan bau hanyir menyeruak dari dalam rumah Anil dan polis  pun mendobrak untuk memastikan asal bau tak sedap itu.
Mayat Harshitha ditemui di dalam peti di bawah tempat tidur Anil.

Raghavendra Swamy, penyiasat polis di pos polis  Giri Nagar mengatakan, “Anil memberitahu tetangganya akhir minggu lalu bahwa ia pergi bersama isteri dan anaknya ke kampung Kalaburagi.”
"Pada saat ia pergi, ia berpesan kepada seorang tetangganya untuk memadamkan elektrik di rumahnya,” kata polis  meniru Anil.
Namun, kemudian justru tercium bau hanyir yang tajam dari rumah Anil.

“Setelah kami membuka pintu, kami menemukan bercak darah di dalam rumah. Mayat gadis itu ditemui di dalam peti di bawah tempat tidurnya,” kata polis  itu.
“Dipercayai anak di bawah umur ini diperkosa dan kemudian dibunuh.”
“Telepon genggam Anil dimatikan sejak penemuan itu tapi pasukan kami sedang mencarinya."
Polis  itu menambahkan, laporan post-mortem telah dirilis, penyebab kematian akan disahkan.

Isteri Shiv, Saraswathi, masih dirawat di rumah sakit kerana troma.
Sebuah upacara Hindu untuk pelepasan jenazah Harshitha akan dilakukan pada Isnin (1/5/2017).
Anil menghilang, dan polis masih memburunya.
Sumber: Kompas.com 

No comments:

Post a Comment